Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 13.01 - 28.02.2011

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od 13.01.2011 do 28.02.2010 roku

  • 22 stycznia Wójt brał udział w zebraniu sprawozdawczo-wyborczym Ochotniczej Straży Pożarnej w Chroślu.
  • 23 stycznia, reprezentował gminę w obchodach dnia Babci i Dziadka w Gwiździnach.
  • 24 stycznia, brał udział w Zgromadzeniu Związku Gmin Północnego Mazowsza. Spotkanie odbyło się w siedzibie Związku w UM Brodnicy i dotyczyło w szczególności wyboru nowych władz. W tajnym głosowaniu Wójt został wybrany członkiem komisji rewizyjnej. Tego samego dnia miała miejsce rekrutacja na stanowisko radcy prawnego urzędu. Obsługę prawną powierzono kancelarii prawnej Zbigniewa Drzystka z Iławy.
  • 26 stycznia, Wójt przyjął przedstawicieli brokera ubezpieczeniowego, z którymi ustalił warunki ubezpieczenia majątku gminy.
  • 27 stycznia, spotkał się z lokatorami wielorodzinnego budynku mieszkalnego pałacu podworskiego, będącego własnością Agencji Nieruchomości Rolnych. Uczestnicy spotkania protestowali przeciwko wysokim czynszom i pozostałym kosztom lokalowym m.in. przeciwko wysokim kosztom za ogrzewanie. W wyniku zawartych wcześniej umów gmina zobowiązała się zapewnić ogrzewanie lokatorom budynku.
  • 28 stycznia, wspólnie z Panią Kierownik GOPS i Panem Przewodniczącym złożył wizytę u Pani Nadolskiej, by złożyć jej życzenia z okazji 90-tych urodzin.
  • 28 stycznia – miało miejsce pierwsze spotkanie z p. Kołpackim z Energetyki. Po wstępnym zapoznaniu się z umową Wójt umówił się na dalsze negocjacje .
  • 28 stycznia, Wójt uczestniczył w posiedzeniu Rady Nadzorczej spółki Zakładu Usług Komunalnych, na którym reprezentował jednoosobowo Zgromadzenie Wspólników. Przedmiotem obrad były sprawy bieżące. Podsumowano działalności spółki, a w dalszej części obrad członkowie Rady nalegali, aby Wójt ujawnił swoje plany wobec prezesa. Tych planów z punktu widzenia interesu gminy nie mogłem ujawnić na tym spotkaniu. Dlatego odpowiedziałem, że choć negatywnie oceniam niektóre aspekty dotychczasowej działalności spółki, to prezesowi trzeba dać szansę i ewentualną decyzję o jego odwołaniu podejmę w połowie roku. Gdy posiedzenie dobiegało końca rezygnację z członkostwa w Radze Nadzorczej złożyła przewodnicząca, uzasadniając swoją decyzję powołaniem do innej rady nadzorczej. Posiedzenie opuszczałem w poczuciu, iż porządek obrad został wyczerpany. Jednak tego samego dnia Rada podjęła bez konsultacji ze mną inne ważne decyzje: podjęła uchwały o odwołaniu prezesa i o rezygnacji pozostałych dwóch członków Rady Nadzorczej Pana Zenona Wiercińskiego i Pani Elżbiety Augustyn. W poniedziałek rano wizytę złożył w moim gabinecie prezes Wojtaszko by poinformować mnie o podjętych przez Radę Nadzorczą decyzjach w czasie mojej nieobecności i przedłożył zwolnienie lekarskie.
  • 28 stycznia, Wójt spotkał się z p. Piotrem Rudnickim współwłaścicielem spółki Armet, dzierżawiącym od syndyka nieruchomość po zakładzie Humdrex. Drugim współwłaścicielem jest p. Jacek Korniejczuk. Spółka Armet rozpoczęła działalność w grudniu 2010r. i produkuje wysokiej jakości ekskluzywne okna drewniane. Pan Rudnicki oświadczył, iż spółka zatrudnia obecnie 29 pracowników. Ponadto współpracuje z dwoma kooperantami specjalizującymi się w montażu okien. Wszyscy pracownicy zatrudnieni są w oparciu o umowę o pracę i zarabiają o 30 % więcej, niż pracownicy innych zakładów tej
  • branży. Zdaniem Pana Rudnickiego spółka ma już za sobą etap walki o byt i utrzymanie się na wymagającym rynku. Z każdym miesiącem zwiększa się portfel zamówień, co rokuje zwiększenie zatrudnienia do 90 osób i w dalszym etapie wykup od syndyka części majątku po zakładzie Humdrex.
  • 28 stycznia, Wójt spotkał się z członkami orkiestry dętej w Skarlinie. Celem spotkania były sprawy organizacyjne.
  • 31 stycznia wspólnie z Panem przewodniczącym spotkaliśmy się w Olsztynie z dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie budowy chodnika z Bratiana do Nowego Miasta Lubawskiego. Według dotychczasowych ustaleń w tym roku GDDKiA miała rozpisać przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej. Gmina zobowiązała się ponieść całość kosztów wykonania dokumentacji i zabezpieczyła na ten cel środki w budżecie. Dyrektor oznajmił, że od nowego roku wszystkie porozumienia z samorządami w sprawie inwestycji musza uzyskać akceptację centrali, a tą będzie bardzo trudno uzyskać, bo rząd zmniejszył wydatki na inwestycje drogowe. Ustalono, że w przypadku braku akceptacji centrali, dokumentację wykona gmina według wytycznych GDDKiA.
  • 1 lutego przeprowadzono rozmowę z p. Grażyną Wadźkowską w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego rozliczenia nadpłaconego przez PKP podatku na poczet przyszłych należności podatkowych.
  • 2 lutego – Wójt reprezentował gminę w spotkaniu autorskim poświęconym kronikarzowi ziemi lubawskiej Józefowi Leliwie-Piotrowiczowi, zorganizowanym przez bibliotekę w Jamielniku.
  • 3 lutego – spotkał się z sołtysem, dzielnicową i Panem Osińskim z Gwiździn w celu rozpoznania warunków w lokalu, który planowano zaadoptować na mieszkanie dla Pana Osińskiego i jego rodziny.
  • 3 lutego – w kancelarii notarialnej w Nowym Mieście Lubawskim, Wójt podpisał akt notarialny dotyczący zbycia działek w Mszanowie i Lekartach,
  • 4 lutego – spotkał się z prezesem i dyrektorem LGD Ziemia Lubawska. Celem spotkania było omówienie współpracy w roku bieżącym.
  • 4 lutego – Wójt reprezentował gminę w naradzie służbowej w Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Mieście Lubawskim, której celem było podsumowanie działalności w roku 2010.
  • 5 lutego – Wójt brał udział w zebraniu sprawozdawczo-wyborczym Ochotniczej Straży Pożarnej w Tylicach.
  • 7 lutego – spotkał się z przedstawicielem Energy Solution w sprawie organizacji przetargu na dostawę energii elektrycznej.
  • 8 lutego – odbyło się pierwsze po wyborach spotkanie z sołtysami. Celem spotkania było ustalenie zasad współpracy oraz omówienie spraw bieżących, w tym podjęto tematykę oświetlenia ulicznego i toczących się właśnie negocjacji z Energą.
  • 8 lutego – spotkał się przedstawicielami PKP: zastępcą dyrektora ds. handlowoeksploatacyjnych PKP p. Eugeniuszem Badziongowskim i p. Bartłomiejem Sroką w sprawie przejęcie od PKP nieruchomości po byłym torowisku. Uzgodniono, iż teren zostanie przekazany gminie nieodpłatnie jeśli przekazana nieruchomość zostanie wykorzystana w przyszłości na cele komunikacji publicznej np. budowę drogi lub ścieżki rowerowej. Warunkiem jest też zwrot nadpłaconego podatku.
  • 8 lutego – Wójt spotkał się z proboszczem Jackiem Koczorskim w sprawie cmentarza komunalnego w Gwiździnach. Zaproponował przekazanie cmentarza parafii. Proboszcz propozycji nie przyjął, gdyż nie chce obciążać parafian kosztami jego utrzymania. Rzadko zdarza się, by parafie były zainteresowane przejmowaniem od gmin cmentarzy komunalnych i tak jest też w tym przypadku. W innej sprawie proboszcz wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie gminie nieruchomości zajmowanej obecnie na drogę gruntową do p. Samsla.
  • 10 lutego – wspólnie z Panem Przewodniczącym uczestniczyli w konferencji poświęconej naziemnej telewizji cyfrowej.
  • 11 lutego – wspólnie z Panem Markiem Arentowiczem uczestniczyli w Zgromadzeniu Związku Gmin „Czyste Środowisko” . W porządku obrad był wybór nowych władz. W dyskusji poruszono temat budowy drogi dojazdowej do ZUOK Rudno. Wójt zgłosił zastrzeżenia co do jakości obsługi w zakresie odbioru posegregowanych śmieci oraz poruszył sprawę przejęcia koszy będących własnością gminy przez związek, by uniknąć w ten sposób dodatkowych kosztów związanych z ich obsługą.
  • 11 lutego – ogłoszono konkurs na sekretarza Gminy. Wcześniej prowadzona rekrutacja nie zaowocowała wyłonieniem kandydata.
  • 12 lutego brał udział w zebraniu sprawozdawczo-wyborczym Ochotniczej Straży Pożarnej w Skarlinie.
  • 13 lutego – reprezentowałem gminę w XVI Otwartych Zawodach Siłowych w Gwiździnach.
  • 15 lutego – podpisano umowę na doposażenie świetlic.
  • 16 lutego wspólnie z Panią Kierownik GOPS złożył wizytę u Pani Meller z Gwiździn by złożyć jej życzenia z okazji 90-tych urodzin.
  • 16 lutego – uczestniczył w zebraniu członków orkiestry dętej w Skarlinie. Zaprezentowano kandydaturę nowego kapelmistrza. Kandydatura nie została przyjęta.
  • 17 lutego – wspólnie z wójtem Romanem Trąpczyńskim uczestniczyli w uroczystości zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski, na której wyróżniono naszą Gminę certyfikatem Gmina Fair Play.
  • 18 lutego – uczestniczył w spotkaniu kapituły konkursowej w starostwie powiatowym.
  • 18 lutego wspólnie z Panią kierownik GOPS i Panem przewodniczącym złożyli wizytę u Pani Marchlewskiej z Radomna, by złożyć jej życzenia z okazji 90-tych urodzin.5
  • 19 lutego brał udział w zebraniu sprawozdawczo-wyborczym Ochotniczej Straży Pożarnej w Bratianie.
  • 21 lutego – wspólnie z wójtem gminy Kurzętnik uczestniczyli w spotkaniu u Burmistrza Nowego Miasta Lub. by wzmocnić naszą pozycję negocjacyjną z Energą. W dalszej części spotkania negocjowaliśmy warunki współpracy z dyrektorem Energii Oświetlenie.
  • 24 lutego – uczestniczył w posiedzeniu Zarządu LGD.
  • 25 lutego – uczestniczył we wspólnym posiedzeniu komisji Rady Gminy.
  • 25 lutego – reprezentował gminą w prezentacji „Artystyczny jarmark” w wykonaniu Młodzieżowego Klubu Integracji Społecznej w Bratianie.
  • 27 lutego – reprezentował gminę w XI Otwartym Turniej Tenisa Stołowego, Memoriał im. ks. Wróblewskiego.


Share