Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 30.06 – 31.08.2011

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od 30.06.2011 do 31.08.2011 roku:

W dniu 30.06.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w Walnym Zebraniu Kółek Rolniczych Skarlina i Lekart.
  • Uczestniczył w Zwyczajnym Posiedzeniu Zgromadzenia Wspólników Spółki Zakład Usług Komunalnych w Mszanowie, podczas którego podjęto uchwały w sprawie:
  1. zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Spółki za rok 2010,
  2. zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółki za rok obrotowy 2010,
  3. pokrycia straty za rok 2010,
  4. przyjęcia sprawozdania Rady Nadzorczej,
  5. odmowy udzielenia Prezesowi Zarządu Spółki absolutorium z wykonania obowiązków za rok 2010,
  6. udzielenia członkowi Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania obowiązków za rok obrotowy 2010 ( Pani Marii Szymańskiej)
  7. udzielenia członkowi Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania obowiązków za rok obrotowy 2010 (Pani Elżbiecie Augustyn),
  8. udzielenia członkowi Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania obowiązków za rok obrotowy 2010 (Panu Zenonowi Wiercińskiemu).

W dniu 01.07.2011 Wójt uczestniczył w Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników Spółki Zakład Usług Komunalnych w Mszanowie, podczas którego podjęto uchwały dotyczące:

  1. odwołania Przewodniczącego Rady Nadzorczej,
  2. wyboru nowego członka i Przewodniczącego Rady Nadzorczej,
  3.  ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącego Rady Nadzorczej.

W dniu 05.07.2011 Wójt Uczestniczył w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w sprawie kosztów utrzymania szkół i dowożenia dzieci.
W dniu 06.07.2011 Wójt

  • Spotkał się z Panem Brozdowskim - lekarzem weterynarii - w celu zawarcia umowy na usługi weterynaryjne w zakresie usypiania bezdomnych zwierząt,
  • Uczestniczył w spotkaniu zespołu ds. weryfikacji zasadności naliczonych dopłat za ogrzewanie dla wspólnot mieszkaniowych.

W dniu 07.07.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w posiedzeniu Komisji Rolnictwa – tematem obrad była klęska suszy i perspektywa rozwoju Gminnej Spółki Wodnej,
  • Brał udział w pracach Komisji Promocji, podczas której omówiono projekt uchwały w sprawie ulg inwestycyjnych dla przedsiębiorców,
  • Spotkał się z Panem Marianem Pokojskim w sprawie uruchomienia prywatnego przedszkola w budynku Szkoły Podstawowej w Radomnie.

W dniu 14.07.2011 Wójt:

  • Spotkał się z Panią Lukrecją Groszkowską z Gwiździn - właścicielką Gospodarstwa Rolnego Eden użytkującą nieodpłatnie gminną działkę rolną. Pani Groszkowska została poinformowana o wystawieniu tej działki na sprzedaż w drodze przetargu. Ustalono, iż konieczne prace geodezyjne zostaną przeprowadzone po żniwach. Otrzymał także ustne zapewnienie Pani Groszkowskiej, iż przychyli się do wniosku kierowanego do ANR o nieodpłatne przekazanie gminie gruntów na powiększenie boiska sportowego w Gwiździnach. Załatwienie tej sprawy umożliwi w przyszłości wykonanie ogrodzenia boiska.
  • Uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami Najwyższej Izby Kontroli by zapoznać się z wystąpieniem pokontrolnym obejmującym realizowane inwestycje w zakresie infrastruktury wodno-ściekowej w latach 2007-2011. W związku z nieprawidłowościami wykrytymi podczas kontroli Gmina musi ponownie rozliczyć dotację uzyskaną z Agencji Nieruchomości Rolnych na budowę sieci kanalizacyjnej między Mszanowem, a Nowym Miastem Lubawskim (przepust pod Drwęcą). Ponieważ za wykonanie tej inwestycji Gospodarstwo Pomocnicze obciążyło gminę kwotą wyższą o 143 tys. zł. od faktycznie poniesionych kosztów, Zakład Usług Komunalnych, będący następcą prawnym Gospodarstwa Pomocniczego zobowiązany jest do zwrotu tej kwoty gminie, natomiast gmina będzie zobowiązana zwrócić ANR kwotę ok. 19 tys. zł.
  • Zawarł umowę z firmą Biankopo reprezentowaną przez Pana Mariana Pokojskiego na najem lokalu w budynku Szkoły Podstawowej w Radomnie. W lokalu ma zostać uruchomione niepubliczne przedszkole. Ustalono czynsz najmu w kwocie 500 zł miesięcznie na okres do 31.12.2011r., a po tej dacie miesięczny czynsz będzie wynosił 2.825 zł. Ponadto do czynszu najmu zostaną doliczone koszty eksploatacyjne. Uruchomienie przedszkola oznacza niższe koszty utrzymania nowej szkoły w Radomnie.  

W dniu 15.07.2011 w Olsztynie Wójt uczestniczył w posiedzeniu Rady Wierzycieli Spółki Humdrex.

W dniu 19.07.2011 Wójt Uczestniczył w prezentacji przydomowych oczyszczalni ścieków ze stali nierdzewnej.

W dniu 20.07.2011 – 21.07.2011 Wójt

  • Uczestniczył w spotkaniu z Panem Sławomirem Orzechowskim – przedstawicielem Energa  Operator. Omówiono założenia do opracowania projektu oświetlenia ulicznego w Tylicach. Pan Orzechowski zadeklarował, że dla dobrej współpracy nieodpłatnie zamontuje lampę oświetleniową w Jamielniku. Deklaracja została spełniona.  
  • Wspólnie z Kierownikiem ARiMR oraz Panem Markiem Arentowiczem wizytowaliśmy 6 gospodarstw rolnych z gminy Nowe Miasto Lubawskie, nominowanych do nagrody „Najlepszy rolnik 2011 roku”.

W dniu 22.07.2011 Wójt Reprezentował gminę w uroczystości z okazji Święta Policji.

W dnu 25.07.2011 Wójt:

  • Spotkał się z Radą Sołecką Mszanowa by zaopiniować koncepcję budowy chodnika realizowanego z funduszu sołeckiego,
  • Spotkał się z Panią Starostą i Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie dofinansowania budowy drogi powiatowej z Nowego Dworu Bratiańskiego do Radomna.

W dniu 26.07.2011 Wójt w Olsztyńskim Oddziale ANR spotkał się z Dyrektorem Zygmuntem Zdunkiem. Podczas spotkania omówiono kwestie:

  1. błędnego rozliczenia dotacji na budowę przepustu pod Drwęcą i połączenia kanalizacji w Mszanowie z siecią w Nowym Mieście Lubawskim. Dyrektor stwierdził, że raczej nie widzi możliwości umorzenia nadmiernie wypłaconych środków,
  2. możliwości skorzystania z programu dotyczącego dofinansowania modernizacji i remontów budynków będących w zasobach ANR (zabiegano o wymianę stolarki okiennej i drzwiowej pałacu w Gwiździnach),
  3. możliwości uzyskania dofinansowania na modernizację systemu grzewczego w Bagnie i Mszanowie. Ten wniosek Dyrektor Zdunek zaopiniował negatywnie, gdyż środki na ten cel już raz otrzymaliśmy na modernizację kotłowni i instalacji grzewczej do budynków. Ponieważ nie zmodernizowano instalacji wewnątrz budynków to system grzewczy nadal nie działa sprawnie. Zdaniem Dyrektora ten koszt modernizacji powinny ponieść Wspólnoty Mieszkaniowe, tym bardziej, że ANR nie ma już tych budynków w swoich zasobach.
  4. możliwości zwrotu kosztów za remont lokalu nr 1 w budynku pałacu w Gwiździnach.

W dniu 1.08.2011 Wójt Uczestniczył w spotkaniu z Panem Margolem i Panią Czułowską z Fundacji Nida oraz Kierownikiem GOPS Panią Eweliną Tuchalską, na którym omówiono sprawy związane z zakładaniem spółdzielni socjalnych. Stwierdzono, że nie jest zasadne założenie spółdzielni socjalnej na bazie kuchni w Bratianie, skoro gmina nie może w drodze bezprzetargowej zlecić jej zadania przygotowywania posiłków dla szkół.  

W dniu 5.08.2011 Wójt Rozmawiał z Panem Pawłem Lasowym – Przedstawicielem Zarządu Dróg Wojewódzkich z rejonu iławskiego w sprawie wykaszania poboczy i odśnieżania chodników przy drogach wojewódzkich. Wójt zaproponował by to zadanie zostało zlecone ZUK w Mszanowie.  

W dniu 10.08.2011 W Ostródzie Wójt spotkał się z Panią Bożeną Pniewską – Kierownikiem Rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uwzględniając interwencję mieszkańców górnego Bratiana zamieszkałych przy drodze krajowej nr 15 złożył wniosek do Pani Kierownik, by wykaszano pobocza w całej szerokości pasa drogowego. Wniosek przyjęto pozytywnie, zapewniono mnie, że we wrześniu br. pobocza zostaną wykoszone w całości. Częściowe wykaszanie poboczy, od strony krawędzi jezdni było związane z niższymi niż to miało miejsce w latach poprzednich, funduszami na ten cel. Obecnie mniejsza jest także częstotliwość wykaszania – tylko dwa razy w ciągu roku. Przychylając się do prośby Pana Sławomira Szudzińskiego z Bratiana złożył wniosek do Pani Kierownik o przestawienie znaku drogowego nazwy miejscowości Bratian, dokładnie w miejsce pogranicza Bratiana i Łąk Bratiańskich. Tydzień później znak został przestawiony zgodnie z wytycznymi zawartymi we wniosku.

W dniu 12.08.2011 Wójt

  • Uczestniczył w naradzie z sołtysami, na której przedstawiono sprawozdanie z realizacji zadań w ramach funduszu sołeckiego w 2011 roku. Ponadto przedmiotem obrad były następujące tematy: odszkodowania za słupy energetyczne, inwentaryzacja opraw oświetlenia ulicznego, zbiórka odpadów poprodukcyjnych od rolników.  
  • Uczestniczył w posiedzeniu Rady Wierzycieli w postępowaniu upadłościowym Humdrex.

W dniu 16.08.2011 Wójt:

  • w Ostródzie brał udział w Zgromadzeniu Związku Gmin „Czyste Środowisko”.
  • Spotkał się z Panem Simińskim, który złożył wniosek w sprawie odtworzenia drogi gminnej nad jeziorem w Lekartach stanowiącej jedyny dojazd do jego posesji. Z uwagi na wysokie koszty realizacji tego wniosku podjęto działania w celu wykupienia gruntu pod budowę drogi w innym miejscu. W tym celu przeprowadził negocjacje z Panią Reda z Warszawy i Panem Góralskim z Nowego Miasta Lubawskiego, którzy zgodzili się na sprzedaż gminie części swoich działek.

W dniu 18.08.2011 Wójt Uczestniczył w prezentacji kilku firm oferujących nowoczesne urządzenia grzewcze wykorzystujące odnawialne źródła energii. Po spotkaniach uznałem, że należy podjąć starania o uzyskanie dofinansowania na zmianę systemu ogrzewania szkoły w Bratianie. W chwili obecnej jest ogłoszony prawdopodobnie ostatni konkurs w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 na inwestycje wykorzystujące odnawialne źródła energii. Zamierzamy przystąpić do konkursu. Celem jest zmniejszenie kosztów ogrzewania budynku szkoły.

W dniu 24.08.2011 Wójt Uczestniczyłem w spotkaniu z przedstawicielami Zakładu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Ostródzie w sprawie oczyszczenia odcinka rzeki Wel, położonego na terenie wsi Bratian. Podczas spotkania ustalono, że ZMiUW wystąpi do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie z wnioskiem o wyrażenie zgody na przeprowadzenie prac melioracyjnych na rzece Wel, gdyż omawiany odcinek rzeki znajduje się w obszarze Natura 2000 oraz w Obszarze Chronionego Krajobrazu. W zależności od Decyzji podjętej przez RDOŚ w Olsztynie podejmowane będą dalsze działania.

W dniu 29.08.2011 Wójt przewodniczył pracom komisji rekrutacyjnej na stanowisko kierownika referatu ds. inwestycji i rozwoju.
Spotkał się z dwoma właścicielami nieruchomości z Bratiana w sprawie uzyskania zgody na lokalizację sieci kanalizacyjnej na ich działkach.

W dniu 01.09.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w inauguracji roku szkolnego w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Jamielniku.
  • Przeprowadził rozmowę telefoniczną z Panem Badziongowskim Dyrektorem PKP Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Olsztynie w sprawie ustalenia terminu przekazania terenu po torowisku. Ustalono, iż nastąpi to pod koniec bieżącego roku.

W dniu 05.09.2011 Wójt Uczestniczył w szkoleniu z instrukcji kancelaryjnej, które zorganizowaliśmy dla pracowników Urzędu i jednostek podległych.

W dniu 06.09.2011 Wójt spotkał się z właścicielem nieruchomości, na której znajduje się młyn w Bratianie. W wyniku rozmów ustalono, że gmina dokona wyceny mostu, przez który przechodzi droga gminna oraz drogi wewnętrznej o numerze 254/23 (ulica Młyńska). W miarę posiadanych możliwości finansowych dojdzie do wykupienia mostu i drogi.

W dniu 07.09.2011 Wójt przewodniczył Zgromadzeniu Związku Gmin Ziemi Nowomiejskiej.  Jednym z tematów posiedzenia było utworzenie Centrum Edukacji Ekologicznej. Podjęto działania zmierzające do wspólnego ogłoszenia przetargu na konserwację boisk wielofunkcyjnych „Orlik”.

W dniu 11.09.2011Odbyły się dożynki gminno-parafialne w Bratianie. Tytułem „Najlepszy rolnik” zostali wyróżnieni:

  • W kategorii Gospodarstwo Rolne do 20 ha zwyciężył Pan Czesław Kirzeniewski z Pustek, kolejne miejsca zajęli Pan Zdzisław Giziewski z Lekart oraz Pan Adam Koc z Tylic.
  • W kategorii Gospodarstwo Rolne powyżej 20 ha wygrał Pan Piotr Karbowski z Radomna, kolejne miejsca zajęli Pan Zdzisław Makowski z Lekart oraz Pan Karol Jakubowski z Bratiana.
  • Za wkład w rozwój rolnictwa w gminie Nowe Miasto Lubawskie wyróżnieni zostali: Justyna Sobiesiak Kierownik ARiMR w Nowym Mieście Lubawskim oraz Stanisław Koziorzemski Prezes PHU Perkoz Sp. z o.o. z Brodnicy.

W dniu 12-22.09.2011 Wójt uczestniczył w szesnastu zebraniach wiejskich, których głównym punktem obrad było przyjęcie zadań do realizacji w ramach funduszu sołeckiego w 2012 roku.

W dniu 15.09.2011 Wójt

  • Uczestniczył w posiedzeniu Rady Wierzycieli w postępowaniu upadłościowym firmy „HUMDREX”,
  • Spotkał się z przedstawicielką firmy „MAXIMUS BROKER” w sprawie zorganizowania przetargu na ubezpieczenie majątku gminy.

W dniu 19.09.2011Wójt:

  • W imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wręczył Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie Państwu Zalewskim z Pacółtowa.
  • Uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami organizacji pozarządowych działających na terenie gminy.

W dniu 21.09.2011 Wójt uczestniczył w spotkaniu w sprawie realizacji programu budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Nowe Miasto Lubawskie. Trwa przyjmowanie wniosków. Do chwili obecnej do projektu zamierza przystąpić 34 gospodarstw.

W dniu 22.09.2011Wójt:

  • Uczestniczył w szkoleniu zorganizowanym przez Naczelnika Urzędu Skarbowego dotyczącym zagadnień związanych z możliwością poprawy skuteczności postępowań egzekucyjnych prowadzonych na rzecz jednostek samorządu terytorialnego.
  • Przewodniczył obradom Zarządu Oddziału Miejsko-Gminnego ZOSP RP w Nowym Mieście Lubawskim.

W dniu 27.09.2011Wójt:

  • Wspólnie z radcą prawnym Urzędu uczestniczyli w spotkaniu z rolnikami oszukanymi przez firmy skupujące żywiec wieprzowy. Jest to poważny problem dotykający coraz większej liczby rolników w naszej gminie. Szukamy rozwiązań by uchronić rolników przed tego typu nieuczciwymi transakcjami handlowymi.
  • Spotkał się z mieszkańcem Gwiździn w celu zawarcia nowej umowy najmu mieszkania komunalnego
  • Odbyło się zebranie wiejskie w Tylicach, na którym przeprowadzono konsultacje społeczne na temat miejsca pod budowę parkingu.

W dniu 28.09.2011 – 29.09.2011 Wójt uczestniczył w szkoleniu zorganizowanym przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

Ponadto w zakresie bieżącej działalności wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:

  • 25 sierpnia br. wszczęte zostało postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy zadania „Budowa kanalizacji sanitarnej, tłoczno-grawitacyjnej z przepompowniami P1 i P2 oraz przyłączami we wsi Bratian”. Podczas przygotowywania dokumentów powstały poważne komplikacje, ale urzędnicy poradzili sobie z ich usunięciem:
    1. Ze względu na upływ czasu (dokumentacja techniczna została opracowana w 2006 roku) - nastąpiły zmiany właścicieli gruntów, podziały i scalenia poszczególnych działek. W efekcie trzeba było ponownie uzyskać zgody 35 właścicieli na przeprowadzenie kanalizacji przez ich nieruchomości. Największy problem mieliśmy z uzyskaniem zgody od 5 osób prywatnych i jednej osoby prawnej (PKP). W chwili obecnej nadal nie ma zgody od 4 właścicieli .
    2. Pozwolenie na budowę wydane było w 2008 roku, a termin jego ważności upłynie 17 listopada 2011 roku. Do tego czasu należy wyłonić wykonawcę robót, wykonawcę nadzoru inwestorskiego i rozpocząć roboty. Czasu jest mało, gdyż postępowania trwają około 35 dni i powinny następować po sobie.
    3. Pozwolenie wodno-prawne na wykonanie przejść projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej w Bratianie zostało wydane 14.04.2006 roku na okres dwóch lat. W związku z utratą jego ważności Gmina w dniu 9 lutego br. wystąpiła do Starostwa Powiatowego z wnioskiem o wydanie kolejnego pozwolenia wodno-prawnego. W dniu 18 marca br. pozwolenie zostało wydane. Jednakże 14 kwietnia Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku wystawił negatywną opinię dotyczącą rozwiązania technicznego zawartego w operacie Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Ponadto wnioskował o wykonanie aktualnych przekrojów rzeki Drwęcy i o przesłanie do zaopiniowania poprawionej dokumentacji. W związku z powyższym Gmina zleciła wykonanie aktualizacji operatu wodno-prawnego, po uzyskaniu, którego w dniu 24 czerwca br. Wójt wystąpił o zmianę pozwolenia wodno-prawnego. Pod koniec sierpnia 2011 roku otrzymaliśmy od Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku odpowiedź, która obliguje nas do przeprojektowania dokumentacji kanalizacji w Bratianie.
  • Wójt spotkał się z Panem Eugeniuszem Badziongowskim - Dyrektorem PKP w Olsztynie w celu zintensyfikowania działań związanych z przejęciem terenu po torowisku. Ustalono, iż realny termin przejęcia to listopad bądź grudzień bieżącego roku. W sprawie uruchomienia przez PKP S.A. dworca w Jamielniku Dyrektor stwierdził, iż leży to w gestii PKP Przewozy Regionalne. Ponadto zaproponował, by gmina sama uruchomiła poczekalnię dla pasażerów, dzierżawiąc część dworca lub przejmując nieodpłatnie cały budynek. Ma przedłożyć gminie ofertę.
  • W dniu 11.07.2011 złożyliśmy wniosek do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie w sprawie uwzględnienia w Planie Budowy Ciągów Pieszo-Rowerowych na lata 2011-2013 budowę chodnika przy drodze krajowej nr 15 na odcinku Bratian-Łąki Bratiańskie. Wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez olsztyński Oddział GDDKiA, który dalej przekaże go do GDDKiA w Warszawie.
  • Podsumowaliśmy akcję zbiórki „elektrośmieci”. Zebrano 7,4t różnego rodzaju sprzętu elektronicznego.
  • W dniu 30 czerwca otrzymaliśmy obszerne wyjaśnienie dotyczące działań podjętych przez GDDKiA w sprawie obwodnicy NML oraz informację o kolejnym przesunięciu terminu wydania decyzji środowiskowej w tej sprawie na dzień 16.09.2011.
  • Otrzymaliśmy od  Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego decyzję nakazującą rozbiórkę nieużytkowanego budynku mieszkalnego i gospodarczego (stodoły) na działce nr 161 w miejscowości Lekarty.
  • Starosta Nowomiejski wniósł sprzeciw w sprawie utwardzenia działki nr 136/6 w Tylicach. Inwestycja realizowana jest w ramach funduszu sołeckiego.
  • Otrzymaliśmy rozstrzygnięcie Wojewody stwierdzające nieważność części uchwały Rady Gminy nr X/48/2011 w sprawie udzielenia bonifikaty oraz określenia warunków jej stosowania przy sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie (§3 ust. 1 – 4 uchwały).
  • ANR negatywnie zaopiniowała wniosek o zwrot nakładów poniesionych na remont lokalu nr 1/1 w budynku pałacu Gwiździnach.    
  • Otrzymaliśmy informację z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., że od dnia 1.09.2011 r. zostanie otwarta stacja Jamielnik dla celów techniczno-ruchowych. Oświetlenie peronów będzie obsługiwał dyżurny ruchu. Niestety nie uzyskaliśmy zgody na korzystanie przez pasażerów z poczekalni znajdującej się w budynku dworca.
  • Wycięto drzewo rosnące pomiędzy liniami energetycznymi, w Bratianie. Skomplikowaną operację ścięcia drzewa zagrażającego bezpieczeństwu przechodniów i przejezdnych wykonała Straż Pożarna.
  • Wnioskowaliśmy do firmy POLKOMTEL o usunięcie szkód powstałych w wyniku prac związanych z budową linii światłowodowych.
  • Zleciliśmy wykonanie ekspertyzy w związku z przeciekami dachu szkoły w Gwiździnach. Problem występuje od 3 lat. I choć wykonawca podejmował próby usunięcia tego problemu w ramach gwarancji, to jednak zawsze nieskutecznie. Niezależnie od tych działań zgłosiliśmy sprawę przecieków do ubezpieczyciela.
  • Rozpoczęliśmy przygotowania do złożenia projektu dotyczącego zmiany systemu grzewczego budynku Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie na pompy ciepła wykorzystujące źródła geotermalne.
  • W dniu 19.08.2011 uzyskaliśmy pozwolenie na budowę drogi gminnej Nawra Ustronie.
  • Uzyskaliśmy informację z Urzędu Marszałkowskiego, że projekt „Remont pokrycia dachowego w świetlicy wiejskiej w Pustkach” nie uzyskał dofinansowania z powodu braku środków. Z tego powodu został umieszczony na liście oczekujących.
  • Uzyskaliśmy informację ze Stowarzyszenia Miast, Gmin i Powiatów Dorzecza Drwęcy, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wstępnie zaakceptował złożony przez Stowarzyszenie wniosek aplikacyjny do Life+ o dofinansowanie zadania „Polepszenie warunków bytowania ryb i płazów rzeki Drwęcy i jej dopływów”. W ramach projektu w Bratianie zostanie wykonana przystań kajakowa ze zorganizowanym miejscem do biwakowania i odpoczynku (wiata, stoliki, stojaki na rowery i kajaki, toalety typu toy-toy).
  • Do sieci kanalizacyjnej w Mszanowie dotychczas przyłączyliśmy 16 budynków – dane na dzień 30 sierpnia br.
  • Ogłosiliśmy konkurs na stanowisko kierownika Referatu Inwestycji i Rozwoju. W wyniku rekrutacji najwyższą ocenę komisji otrzymał Pan Stanisław Bielecki.
  • Ogłosiliśmy postępowanie na wybór wykonawcy nadzoru inwestorskiego kanalizacji w Bratianie.
  • Złożony został wniosek o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013, inwestycji polegającej na zmianie ogrzewania w Szkole im. Rodu Działyńskich w Bratianie z elektrycznego na tzw. „pompy ciepła”.
  • W wyniku prowadzonej akcji pomocy dla Pana Kaffki z Radomna poprzez Urząd Gminy:
    1. zebrano około 2 t zboża, 40 pęków siana, słomę, ziemniaki. Mieszkańcy wciąż deklarują pomoc w postaci zbóż, siana i słomy.
    2. Zgłosiła się również firma z Bartoszyc posiadająca duże ilości materiału siewnego i paszy zaoferowała duży transport dla P. Kaffki,
    3. Pomoc w przygotowaniu dokumentacji technicznej do odbudowy budynku gospodarczego,
    4. Skierowaliśmy pismo z prośbą o pomoc do Caritas. Caritas przekazał 10 ton cementu i oferuje dalszą pomoc,
    5. Na wniosek Wójta, Wojewoda powołał komisję do spraw oszacowania szkód w gospodarstwie Pana Kaffki.
  • W okresie od 01.09.2011 – 30.09.2011 r. wykonano następujące prace drogowe:
    1. Załatano dziury i wyrównano drogi gruntowe w Kaczku,
    2. Wyrównano drogi gruntowe w Skarlinie,
    3. Załatano dziury w drodze gminnej nad jeziorem w Radomnie,
    4. Załatano dziury i wycięto zakrzaczenia na drodze gminnej przy Domu Dziecka w Pacółtowie,
    5. Wyrównano drogę gminną Gryźliny–Lekarty,
    6. Wyrównano drogę gminną w Chroślu,
    7. Utwardzono drogę gminną nad jeziorem w Radomnie (całkowity koszt transportu tłucznia pokryli zainteresowani mieszkańcy),
    8. Utwardzono odcinek drogę na cmentarz w Jamielniku,
    9. Wyrównano drogę Radomno – Smolniki, która na czas remontu wiaduktu kolejowego pełni funkcję objazdu do Iławy.
    10. Wyrównano drogę Nawra-Mikołajki w granicach gminy.
  • Trwają prace związane ze złożeniem wniosku o dofinansowanie ze środków Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych (tzw. „schetynówki”) budowy drogi Jamielnik – Gryźliny.
  • Zakończone zostały postępowania przetargowe na wybór wykonawców:
    1. Dokumentacja projektowa oraz studium wykonalności dla zadania „Zastosowanie odnawialnych źródeł energii przy kompleksowej modernizacji systemu grzewczego Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratanie,
    2. Transport tłucznia na drogę gminną w miejscowości Radomno: odcinek 1) przy jeziorze nr działki 157/44, 158/1, 158/6; odcinek 2) droga gminna 179 w kierunku Pana Jadanowskiego,
    3. Wykonanie bramy wjazdowej oraz dwóch przęseł ogrodzeniowych wraz ze słupkami stalowymi we wsi Nawra (na działce nr 10/1),
    4. Remontu świetlicy wiejskiej w miejscowości Kaczek,
    5. Budowa kanalizacji sanitarnej tłoczno-grawitacyjnej z przepompowniami P1 i P2 oraz przyłączami we wsi Bratian,
    6. Przygotowanie i dostarczenie gorących posiłków dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Jamielniku,
  • W ramach kolejnych tur zbiórki „u źródła” zgromadzono następujące ilości odpadów komunalnych:
    1. W lipcu zebrano 375 worków (plastik i papier),
    2. W sierpniu - 1130 worków (plastik i papier),
    3. W sierpniu -  377 worków (szkło),
    4. We wrześniu - 631 worków ( szkło).
  • W wyniku prowadzonej zbiórki odpadów poprodukcyjnych od rolników w miejscowości Bratian zebrano 600 kg. Pozostałe miejscowości uzgadniają terminy odbioru.
  • W okresie od 1 września do chwili obecnej przyjęto 230 wniosków w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego,
  • Wystąpiliśmy z wnioskami o dokonanie poprawek wykonanych robót budowlanych:
    1. W świetlicy w Tylicach w sprawie zmiany klimatyzatorów, ugięcia konstrukcji dachu, wentylacji nawiewnej sali oraz braku drabinki włazowej na dach,
    2. O zwrot kosztów związanych z opróżnianiem nieszczelnego szamba przy Szkole w Radomnie,
    3. W sprawie przeciekającego dachu w Szkole Podstawowej w Gwiździnach.
  • Opracowaliśmy dokumentację projektową dotyczącą zmiany sposobu użytkowania jednego z pomieszczeń szkoły w Bratianie z klubu sportowego na klasę przedszkolną,
  • Wójt poinformował, że gmina Nowe Miasto Lubawskie przystąpiła do ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” prowadzonej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Komunikat przewodni tej akcji to „Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol”. Celem podejmowanych działań jest ograniczenie sprzedaży alkoholu małoletnim oraz przeciwdziałanie spożywaniu alkoholu w tej grupie wiekowej. Kampania ma także zwrócić uwagę sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd kupującego nie oznacza jego pełnoletniości, która upoważnia do zakupu napojów alkoholowych i w efekcie – ograniczyć sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. W ramach tej kampanii odbędzie się dystrybucja m.in. plakatów zwracających uwagę na problem sprzedaży alkoholu małoletnim, ulotek edukacyjnych dla sprzedawców oraz informatorów „Alkohol i nieletni” dla rodziców gimnazjalistów. W ramach tej kampanii planowane jest również szkolenie dla właścicieli i sprzedawców napojów alkoholowych,
  • Rozpoczęliśmy przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych (od listopada zaczyna się nowy okres zasiłkowy). Do chwili obecnej mieszkańcy złożyli około 800 wniosków.
  • Gmina otrzymała pismo z firmy Global dotyczące rozpoczęcia badań sejsmicznych prowadzących do ustalenia możliwości pozyskania z terenu naszej gminy gazu łupkowego. Planowany termin rozpoczęcia działań przypada na 1 listopada 2011, a zakończenia na dzień 31 marca 2012 roku.
  • Gmina otrzymała z PKP propozycję dzierżawy dworca w Jamielniku po kosztach utrzymania. Biorąc jednak pod uwagę koszty związane z koniecznością doprowadzenia budynku do stanu używalności oraz środki finansowe związane z utrzymaniem czystości na dworcu i zabezpieczeniem go w porze nocnej  przed dostępem osób niepowołanych stwierdziliśmy, że na chwilę obecną nie stać gminy na ponoszenie dodatkowych kosztów.


Share