Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 05.11 - 07.12.2011

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od:5 listopada do 7 grudnia 2011 roku.

 W dniu 09.11.2011 Wójt:

  • Spotkał się z Panem Andrzejem Pawlakiem z Agencji Nieruchomości Rolnych. Rozmowa dotyczyła sprawy wypowiedzenia niekorzystnej dla gminy umowy, której przedmiotem jest ogrzewanie budynku „pałacu” w Gwiździnach.
  • Uczestniczył w uroczystej wieczornicy zorganizowanej przez Zespół Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie, poświęconej 93 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

W dniu 10.11.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w ślubowaniu pierwszych klas Gimnazjum Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Jamielniku, połączonej z uroczystością z okazji Dnia Niepodległości.

W dniu 11.11.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w uroczystości patriotyczno-religijnej z okazji Święta Niepodległości będącej kulminacją gminnych obchodów tego święta. W tym roku po raz pierwszy uroczystość zorganizowano w lesie tylickim, w miejscu zwanym Trzy Dęby. Oprawę uroczystości dopełniły poczty sztandarowe jednostek OSP, szkół i harcerzy.

W dniu 14.11.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w posiedzeniu Rady Powiatowej Izby-Rolniczej.

W dniu 15.11.2011 Wójt:

  • Wójt spotkał się z Komendantem Powiatowym Policji w Nowym Mieście Lubawskim by omówić niektóre problemy społeczne i jakość współpracy z dzielnicowymi.
  • Uczestniczył w naradzie z dyrektorami szkół, na której Wójt domagał się poprawy jakości nauczania. Dla każdej szkoły wyznaczono indywidualne cele na rok przyszły w zakresie wyników testów gimnazjalisty i szóstoklasisty.
  • Spotkał się z przedstawicielkami Koła Gospodyń Wiejskich w Jamielniku. Dotychczasowa przewodnicząca Pani Helena Kalitka zakończyła długoletnią działalność społeczną. Wybrano nowe władze z przewodniczącą Panią Barbarą Luba.

W dniu 16.11.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w spotkaniu z mieszkankami Nawry planującymi założenie nowego stowarzyszenia dla kobiet.
  • Spotkał się z Panem Andrzejem Markiewiczem i Panem Mirosławem Kołpackim z toruńskiego oddziału Energa Oświetlenie w sprawie omówienia warunków umowy dotyczącej konserwacji oświetlenia ulicznego w 2012 roku. Nowa umowa zakłada wzrost kosztów konserwacji o 100% i nakłada na gminę obowiązek zakupu energii u Energa Operator S.A. Przedstawione warunki zostały odrzucone, w skutek czego powrócono do negocjacji. Wizyta była też okazją do przekazania gminie nowoczesnego sterownika oświetlenia ulicznego, który zamontowano w miejscowości Bagno.

W dniu 17.11.2011 Wójt:

  • Podpisał umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej drogi Gwiździny-Krzemieniewo.
  • Uczestniczył w uroczystości wręczenia Szkole Podstawowej im. Ks. Kazimierza Wróblewskiego certyfikatu Zielonej Flagi.

W dniu 18.11.2011 Wójt:

  • Podpisał akt notarialny z Panem Rzepką na sprzedaż lokalu mieszkalnego położonego w miejscowości Kaczek.

W dniu 19.11.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w uroczystości z okazji 65-lecia działalności Koła Łowieckiego „Szarak”.

W dniu 21.11.2011 Wójt:

  • W Olsztynie spotkał się z Zastępcą Dyrektora Agencji Nieruchomości Rolnych Panem Andrzejem Boberem, by omówić sprawę wypowiedzenia umowy dotyczącej ogrzewania budynku pałacu w Gwiździnach. Powodem wypowiedzenia umowy były straty ponoszone przez gminę. Jeszcze przed spotkaniem Gmina otrzymała pismo z ANR, w którym stwierdza się, że nie ma możliwości prawnych skutecznego wypowiedzenia umowy. Problem pozostawiono Gminie, nie oferując żadnej formy wsparcia. W tej sytuacji bezpośrednia rozmowa była koniecznością, niestety spotkanie z zastępcą było bezproduktywne, ponieważ uznał, iż nie jest w tej sprawie decyzyjny. Zaplanowane wcześniej moje spotkanie z Dyrektorem Zygmuntem Zdunkiem zostało odwołane w dniu wizyty.
  • Spotkał się z Dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Panem Mirosławem Nicewiczem w sprawie budowy chodnika na odcinku Bratian-Łąki Bratiańskie, przy drodze krajowej nr 15. Wójt wyraził swoje niezadowolenie z faktu, że w innych gminach przy tej samej drodze kładzie się nowe chodniki dla poprawy estetyki, a pilna potrzeba poprawy bezpieczeństwa poprzez budowę chodnika w Bratianie, ciągle jest zbywana. Dyrektor stwierdził, że powodem tego jest brak dokumentacji projektowej. Wcześniej GDDKiA nie wykonała dokumentacji, ponieważ nie posiadała środków finansowych na ten cel. GDDKiA odrzuciła także ofertę naszej Gminy, w której zadeklarowana została gotowość sfinansowania dokumentacji. Powołano się wówczas na zakaz zawierania porozumień z samorządami w zakresie wspólnej realizacji inwestycji. Także gmina nie mogła sama wykonać tej dokumentacji, ponieważ nie posiadała tytułu prawnego do nieruchomości. Ostatnia rozmowa z Dyrektorem Nicewiczem daje nadzieję na wyjście z tej patowej sytuacji. Ustalon, iż Dyrektor Niecewicz wystosuje pismo do Centrali o wyrażenie zgody na podpisanie porozumienia dotyczącego współfinansowania kosztów wykonania dokumentacji projektowej. Ustalono też, że Gmina pokryje połowę kosztów.
  • Uczestniczył w uroczystości z okazji Dnia Pracownika Socjalnego.

W dniu 22.11.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w posiedzeniu Komisji Wspólnych Rady Gminy. Najważniejszymi zagadnieniami porządku obrad była:
  • dyskusja nad projektem przyszłorocznego budżetu Gminy,
  • prezentacja Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy.
  • Uczestniczył w spotkaniu z sołtysami na którym:
  • omówiono plan organizacji spotkania wigilijnego z osobami samotnymi,
  • zainicjowano akcję zbierania podpisów pod projektem zmiany ustawy.  

W dniu 24.11.2011 Wójt:

  • Podpisał umowy z wykonawcami wyłonionymi w przetargu na zimowe utrzymanie dróg w gminie Nowe Miasto Lubawskie.

W dniu 25.11.2011 Wójt:

  • Dziesięciu parom wręczył Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie.

W dniu 28.11.2011 Wójt:

  • Podpisał pozostałe umowy z wykonawcami wyłonionymi w przetargu na zimowe utrzymanie dróg w gminie Nowe Miasto Lubawskie.

W dniu 30.11.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w posiedzeniu Komisji Wspólnych Rady Gminy, na którym odbyło się drugie czytanie projektu przyszłorocznego budżetu.
  • Uczestniczył w posiedzeniu Komisji Oświaty, którego głównym tematem obrad był projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad korzystania z obiektów sportowych.
  • Uczestniczył w spotkaniu poświęconym podsumowaniu projektu „Od bierności do aktywności”, realizowanym przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

W dniu 02.12.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w uroczystości przekazania sprzętu dla jednostek OSP włączonych do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz w III Zjeździe Oddziału Powiatowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Uroczystości odbyły się w Grodzicznie. Wybrano nowe władze. Prezesem Zarządu Oddziału Powiatowego został dh Roman Trąpczyński.

W dniu 03.12.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w spotkaniu mikołajkowym w Gryźlinach.

W dniu 04.12.2011 Wójt:

  • Uczestniczył w spotkaniu mikołajkowym w Bagnie.

W dniu 05.12.2011 Wójt:

  • Spotkał się z Dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie, Panem Zygmuntem Zdunkiem. Rozmowa dotyczyła wypowiedzenia umowy na ogrzewanie budynku pałacu w Gwiździnach i innych spraw dotyczących współpracy. Poczyniono następujące ustalenia:
    1. Dyrektor Zdunek wystąpi do Konserwatora Zabytków o zgodę na montaż ogrzewania etażowego, czyli pieca dla każdego mieszkania. Zmiana systemu grzewczego ma być wykonana na koszt Agencji,
    2. w najbliższym czasie otrzymamy odpowiedź na wszystkie złożone wnioski w sprawie nieodpłatnego przejęcia gruntów.

W dniu 06.12.2011 Wójt:

  • Podpisał sześć aktów notarialnych na sprzedaż mieszkań w budynku komunalnym położonym w Jamielniku nr 110 (dawny posterunek).
  • Uczestniczył w uroczystości nadania Zespołowi Szkół w Kurzętniku imienia Władysława Jagiełły oraz otwarcia hali sportowej.

Ponadto w zakresie bieżącej działalności Wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:

W okresie od 4 listopada do 5 grudnia br. wykonano następujące prace drogowe:

  • podcięto konary drzew przy drodze gminnej w Gryźlinach (dojazd do kościoła) i Lekartach przy posesji Pana Kurowskiego,
  • zamontowano płoty przeciwśnieżne w Bratianie przy ul. Górnej i Skarlinie przy drodze na Podlaszewo,
  • przeczyszczono i udrożniono przepusty na działkach gminnych przy drodze krajowej w Bratianie,
  • wyrównano drogę gminną w Tylicach w kierunku Rojewa,
  • utwardzono drogę gminną w Pustkach (koszt transportu i załadunku poniosła właścicielka przyległych działek, Gmina zapewniła tłuczeń i profilowanie drogi),
  • utwardzono tłuczniem odcinek drogi gminnej w Nawrze (transport, załadunek tłucznia zapewniła Gmina, właściciel działki zapewnił profilowanie drogi),
  • zrealizowano wniosek radnego Przemysława Kotewicza o poszerzenie wjazdu na działkę Pana Sasinowskiego przy drodze gminnej Radomno-Gryźliny,
  • naprawiono miejscowo drogę gminą w Gwiździnach przy posesji Pana Dembieńskiego.

W dniach 9 i 10 listopada została przeprowadzona kontrola projektu, pt. Zakup samochodu ciężarowego z przyczepą na potrzeby systemu zbiórki i segregacji odpadów komunalnych w gminie Nowe Miasto Lubawskie. Kontrolę przeprowadzili pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Przedmiotem kontroli było sprawdzenie zgodności realizacji operacji z celami działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”. Kontrolujący wnieśli uwagi, co do pewnych rozwiązań przyjętych przez Gminę. Zarzucono Gminie, że samochód wykorzystywany był także w celach innych niż segregacja odpadów na terenie Gminy, np. do przewożenia osób.   Samochód był wykorzystywany do przewożenia osób, niemniej nie stoi to na przeszkodzie, żeby skutecznie wypełniać przyjęte cele i zachować trwałość projektu. Gmina odmówiła podpisania raportu, który naszym zdaniem był wysoce niesprawiedliwy. Samorząd Województwa odrzucił zastrzeżenia wniesione przez Gminę i ponownie przesłał Raport do podpisu. Gmina odmówiła podpisania Raportu i ponownie przesłała swoje zastrzeżenia (rozszerzone). Czekamy na decyzję w tej sprawie.

Ponadto

  • W Tylicach i Pacółtowie zebrano 443 kg rolniczych odpadów poprodukcyjnych. Ogółem w 2011 roku z terenu Gminy zebrano prawie 5 ton (4 975 kg) tych odpadów.
  • Wójt zaproponował Nadleśnictwu Jamy zamianę działki w Jamielniku w zamian za działkę w lesie skarlińskim stanowiącą drogę dojazdową na Podlaszewo i działkę pod pomnikiem w Nawrze. Obecnie oczekujemy na odpowiedź w tej sprawie.
  • Zakończony został I etap budowy chodnika w Mszanowie,
  • Wójt podpisał akt notarialny z Panem Rzepką na sprzedaż lokalu mieszkalnego położonego w miejscowości Kaczek uzyskano 2.120 zł (90% bonifikaty).
  • 29 listopada i 2 grudnia odbyły się przetargi na sprzedaż 6 działek budowlanych w miejscowości Pacółtowo sprzedano 4 działki za łączną kwotę 100.920 zł netto. Akty notarialne zawrzemy jeszcze w tym roku.
  • Wójt podpisał 6 aktów notarialnych na sprzedaż 6 lokali mieszkalnych położonych w miejscowości Jamielnik 110 łącznie uzyskano 22.540 zł (90% bonifikaty),
  • Na podstawie dokumentacji zakupionej przez Wójta Gminy ustalono lokalizację 36 przydomowych oczyszczalni ścieków. Ogółem zarejestrowano 66 zgłoszeń, ale część osób odłożyła realizację do kolejnej „tury”. Na dwóch posesjach budowy przydomowej oczyszczalni ścieków zabrania miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. U kilku osób nie można budować przydomowej oczyszczalni ze względu na ścisłą zabudowę lub warunki terenowe,
  • W grudniu br. we wsi Skarlin złapano i oddano do schroniska bezdomnego psa,
  • PKP przekazała telefoniczną informację, że złoży wniosek na usunięcie drzew w pobliżu posesji p. Zwolińskiego i drogi gminnej, które stanowią zagrożenie dla mienia i osób znajdujących się w pobliżu.
  • Opracowano harmonogram odbioru odpadów segregowanych na pierwsze półrocze 2012 r. Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem ulotek.      
  • W ramach akcji „Sprzątanie Świata” Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych Rudno przyjął bezpłatnie śmieci, zaś darmowy transport zapewnił ZUK w Mszanowie.
  • Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyraził zgodę na uruchomienie procedury otwarcia preferencyjnej linii kredytowej na wznowienie produkcji dla gospodarstw rolnych poszkodowanych w wyniku suszy na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie. Na 256 złożonych wniosków, zakwalifikowało się 108 gospodarstw. Osoby zainteresowane uzyskaniem kredytu proszone są o kontakt z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego.
Share