Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 25.01 - 22.02.2012

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od 25 stycznia do 22 lutego 2012 roku.

W dniu 25.01.2012 Wójt

  • Uczestniczył w uroczystości zorganizowanej przez Powiatowy Urząd Pracy z okazji Dnia Pracownika Służb Zatrudnienia.

W dniu 27.01.2012 Wójt

  • Dokonał wizytacji Kółka Rolniczego w Chroślu. Zarząd Kółka przedstawił Wójtowi swoje problemy, z których najważniejszy to zbyt wysokie podatki w stosunku do osiąganych przychodów.

W dniu 28.01.2012 Wójt

  • Uczestniczył w Walnym Zebraniu sprawozdawczym jednostki OSP Tylice. Najważniejsze sprawy omówione w trakcie obrad to: zakup lekkiego samochodu ratowniczogaśniczego oraz przejęcie w zarząd jeziora w Kuligach.

W dniu 30.01.2012 Wójt

  • Spotkał się z Panem Romanem Pieńczewskim z Lekart z okazji jego 90tych urodzin.
  • Uczestniczył w spotkaniu syndyka z byłymi pracownikami firmy Humdrex. Podczas spotkania Wójt wyraził niezadowolenie z powodu uchylania się syndyka od płacenia Gminie podatku i przesuwania kolejnych terminów sprzedaży zakładu dotychczasowemu dzierżawcy.

W dniu 31.01.2012 Wójt

  • Uczestniczył w spotkaniu z rolnikami poszkodowanymi przez podmioty skupujące bydło i trzodę chlewną.

W dniu 02.02.2012 Wójt

  • Uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Gminnej Spółki Wodnej.
  • Uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielkami stowarzyszenia „Nawiarenki”, które postulowały przede wszystkim o budowę nowej świetlicy lub remont starej.

W dniu 03.02.2012 Wójt

  • Spotkał się z Burmistrzem Nowego Miasta Lubawskiego, u którego zabiegał o przekazanie w zarząd Miejskiemu Zakładowi Komunalnemu gminnej sieci kanalizacyjnej. Pozwoli to znacznie obniżyć stawkę za odbiór ścieków dla mieszkańców Gminy. Burmistrz podzielił argument, że stawka powinna być równa w ramach stworzonej wspólnie z Gminą aglomeracji. Oczekuje jednak od Gminy skanalizowania kolejnych obszarów podmiejskich. Ustalono, iż w najbliższym czasie opracowane zostaną szczegółowe warunki przekazania sieci i wyznaczono termin finalizacji tego przedsięwzięcia na czerwiec tego roku. Jeśli władze miasta odstąpią od dotychczasowych ustaleń należy ponownie rozważyć budowę własnej oczyszczalni ścieków. Kolejną poruszoną sprawą była budowa drogi z Mszanowa do ulicy Piastowskiej. Wójt zaproponował Burmistrzowi wspólną budowę tej drogi, ponieważ jest to w interesie obydwu samorządów. Dla Gminy budowa tej drogi otwiera nowe perspektywy rozwojowe dla Mszanowa i usprawnia komunikację pomiędzy siedzibą Gminy, a miejscowościami Tylice, Pacółtowo i Gwiździny. Burmistrz przyjął propozycję z aprobatą i wyraził wolę współdziałania przy realizacji tej inwestycji.
  • Spotkał się z Prezesem firmy KomBud Brodnica Panem Stanisławem Cieszyńskim, by omówić dalsze działania w związku z zagrożeniem katastrofy budowlanej w budynku szkoły w Gwiździnach. Po kilku odbytych w tej sprawie spotkaniach i pisemnej polemice, Prezes po raz pierwszy przyznał, że istnieje realne zagrożenie zawalenia się dachu. Jako przyczynę wskazał błędy w dokumentacji. Niezbędne są prace naprawcze, które według wyceny KomBudu wyniosłyby ok. 100 tys. zł., jeśli byłyby one wykonane stricte z normami i zasadami sztuki budowlanej. Ustalono, iż Kombud opracuje tańszy wariant wykonania tych prac, a następnie powróci do negocjacji w sprawie udziału Kombudu w kosztach. Dotychczas firma wykonała na własny koszt część prac zabezpieczających, polegających na wzmocnieniu więźby dachowej. Inną sprawą poruszoną na tym spotkaniu było przedstawienie firmie KomBud oferty na budownictwo wielorodzinne w Mszanowie. W tym celu planujemy sprzedaż gminnej działki na przeciwko Urzędu.

W dniu 06.02.2012 Wójt

  • Z insp. Markiem Arentowiczem uczestniczył w spotkaniu z panem Piotrem Styczeń Podsekretarzem Stanu Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Tematem spotkania były odszkodowania za nieruchomości przejmowane na cele realizacji inwestycji drogowych.

W dniu 07.02.2012 Wójt

  • Spotkał się z Panią Urszulą Wódkowską Dyrektorem Westmor Consulting, która przedstawiła ofertę dotyczącą opracowania i wdrożenia Strategii Rozwoju Gminy Nowe Miasto Lubawskie.

W dniu 09.02.2012 Wójt

  • Uczestniczył w posiedzeniu Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Miast, Gmin i Powiatów Dorzecza Drwęcy. Na posiedzeniu Wójt zgłosił akces organizacji w roku przyszłym Dni Drwęcy. W tym roku Dni Drwęcy ponownie zorganizuje gmina Kurzętnik.
  • Spotkałem się z mieszkańcami ulicy Nawra – Ustronie. Kilkusetmetrowy odcinek tej drogi planujemy utwardzić w tym roku, jeśli pozyskamy dotację z FOGR. Mieszkańcy zaaprobowali propozycję założenia społecznego komitetu w celu zebrania środków na wsparcie budowy tej drogi. Ponadto uzgodniono, że w przypadku budowy sieci kanalizacyjnej będzie ona zlokalizowana na działkach prywatnych właścicieli. Zamieszkujący przy tej ulicy projektant wyraził zgodę by nieodpłatne opracować projekt budowy sieci kanalizacyjnej. Prowadzone są rozmowy z burmistrzem, by włączyć tę ulicę do miejskiego wniosku o dofinansowanie budowy sieci kanalizacyjnej w tym rejonie.

W dniu 10.02.2012 Wójt

  • Spotkał się z Panią Justyną Sobiesiak, Kierownikiem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Nowym Mieście Lubawskim. Na spotkaniu omawiali aktualną sytuację rolnictwa w gminie Nowe Miasto Lubawskie oraz możliwości pozyskania funduszy unijnych na jego rozwój. Zaproponował zorganizowanie wiosną tego roku kilku spotkań dla rolników.
  • Spotkał się z właścicielami działek przy ul. Cichej w Bratianie, by zakończyć trwające od lipca zeszłego roku negocjacje w sprawie przekazania na rzecz Gminy własności działki stanowiącej ulicę Cichą. Sprawa przejęcia drogi utknęła w martwym punkcie, ponieważ dwaj właściciele przylegających do drogi działek nie wyrażali na to zgody. Ostatecznie uzyskano wszystkie potrzebne zgody, co umożliwiło wszczęcie procedury przejęcia. Dzięki temu będzie możliwa inwestycja budowy oświetlenia na tej ulicy, której od lat domagają się mieszkańcy.
  • Spotkał się z mieszkańcami pałacu w Mszanowie protestującymi przeciwko wysokim kosztom ogrzewania. Ciepło do tego budynku zapewnia Zakład Usług Komunalnych w Mszanowie. Gmina w latach 19971998 zmodernizowała kotłownię i węzeł ciepłowniczy za środki uzyskane z Agencji Nieruchomości Rolnych.

W dniu 11.02.2012 Wójt

  • Uczestniczył w Walnym Zebraniu sprawozdawczym jednostki OSP Lekarty. W trakcie obrad omówiono sprawę sprzedaży budynku starej remizy. Wyrażono zgodę na zbycie nieruchomości jeśli pieniądze ze sprzedaży zostaną przeznaczone na zakup lekkiego samochodu ratowniczogaśniczego dla tutejszej jednostki.

W dniu 14.02.2012 Wójt

  • Uczestniczył w posiedzeniu Kapituły Konkursowej, która podsumowała i wyłoniła zwycięzcę plebiscytu na Najlepszego Sportowca Powiatu Nowomiejskiego.
  • Spotkał się z młodzieżą miejscowości Jamielnik, która zwróciła się z wnioskiem o udostępnienie pomieszczenia w budynku świetlicy w celu ustawienia stołu bilardowego. Na spotkaniu w którym uczestniczyli także sołtys, Dyrektor ZS Szkół i Dyrektor GCK ustalono, że świetlica będzie mogła być udostępniana młodzieży w szerszym zakresie niż dotychczas, jednak sprawa wymaga uzyskania aprobaty całej Rady Sołeckiej.

W dniu 15.02.2012 Wójt

  • Uczestniczył w posiedzeniu połączonych Komisji Oświaty i Komisji Promocji, Rozwoju Gospodarczego oraz Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Podczas posiedzenia omówiono między innymi podział środków finansowych na sport.

W dniu 16.02.2012 Wójt

  • Ponownie spotkał się z mieszkańcami pałacu w Mszanowie protestującymi przeciwko wysokim kosztom ogrzewania. W spotkaniu uczestniczył także Pan Sobiesierski z Biura Terenowego Agencji Nieruchomości Rolnych w Lidzbarku Welskim. Ustalono, iż w trybie pilnym trzeba podjąć działania w celu zorganizowania niezależnej kotłowni w budynku „pałacu”. Zarówno mieszkańcy jak i gmina wystosują stosowne pismo w tej sprawie do Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie.
  • Otrzymał informację od Syndyka masy upadłościowej firmy Humdrex, że 15. lutego br. dokonano sprzedaży zakładu. Nabywcą jest nowy podmiot, w którym udziały mają dotychczasowy dzierżawca i inwestor niemiecki. Syndyk przyznał, że są nikłe szanse na spłatę Gminie zaległości podatkowych w kwocie ok. 200 tys. zł., ponieważ w pierwszej kolejności musi zaspokoić wierzycieli hipotecznych. W sprawie zaległości podatkowych prowadzone są także rozmowy z Panem Rudnickim z zarządu nowej spółki. Ponadto planowane jest spotkanie Wójta z nowym inwestorem z Niemiec w celu zapoznania się z planami rozwoju nowej spółki.

W dniu 17.02.2012 Wójt

  • Jako członek delegacji Zarządu Gminnego ZOSP RP uczestniczył w pogrzebie matki prezesa OSP Skarlin.

W dniu 21.02.2012 Wójt

  • Uczestniczył w zebraniu z mieszkańcami Bagna, na którym podjęto chwałę w sprawie Planu Rozwoju Miejscowości i zaopiniowano studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy.

 Ponadto w zakresie bieżącej działalności wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:

 W okresie od 25.01.2012 r. do 21.02.2012 wykonano następujące prace:

  • w ramach pracy nad projektem budowlanym uzgodniono wjazdy na działki przyległe do drogi gminnej Gwiździny –Krzemieniewo,
  • dotychczasowy koszt zimowego utrzymania dróg od początku akcji „Zima 2011 / 2012” wyniósł 67 246,40 zł.
  • Z zadowoleniem przyjęto informację, że projekt „Przebudowa świetlicy wiejskiej w Nowym Dworze Bratiańskim” uzyskał pozytywną ocenę końcową. Umowa na realizację tej inwestycji zostanie zawarta w dniu 27 lutego br.

W okresie tym przeprowadzone zostały następujące postępowania do 14 000 Euro:

  • Dostawa węgla kamiennego typu „kostka” do kotłowni Biblioteki Gminnej w Gwiździnach.
  • Dostawa 20 % mieszanki piaskowosolnej na plac Zakładu Usług Komunalnych w Mszanowie – postępowanie unieważniono,
  • Dostawa sprzętu komputerowego,
  • Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w Gminie Nowe Miasto Lubawskie.
  • Przeprowadzony został nabór wniosków o dofinansowanie demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych. Do Urzędu Gminy wpłynęło 15 podań. Projekt zostanie zrealizowany w przypadku uzyskania dofinansowania z WFOŚiGW oraz NFOŚiGW.

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mszanowie

  • do 31.01.2012r. przyjmował wnioski o pomoc finansową dla rodziców posiadających prawo do świadczenia pielęgnacyjnego. Pomoc w wysokości 100,00zł została przyznana na okres od stycznia 2012r. do marca 2012r. W ramach programu przyjęto 38 wniosków. Każda osoba, która uzyskała prawo do świadczenia pielęgnacyjnego po 31 stycznia bieżącego roku może jeszcze ubiegać się o w/w pomoc.
  • W okresie zimowym pracownicy GOPS przy współpracy z sołtysami oraz funkcjonariuszami policji, z uwagi na trudną sytuację pogodową, prowadzą stały monitoring osób starszych, samotnych i niepełnosprawnych. Z powodu utrzymujących się wysokich mrozów prosimy o współpracę. W sytuacji kiedy zachodzi podejrzenie zagrożenia zdrowia każdej osoby, która przebywa na terenie naszej gminy prosimy o kontakt z tutejszym Ośrodkiem.

Ponadto

  • Po trzykrotnym wezwaniu firmy POLKOMTEL do naprawienia szkód powstałych podczas prowadzenia robót w pasie drogowym dla budowy światłowodowej linii kablowej relacji Brodnica – Nowe Miasto Lubawskie Iława Gmina otrzymała odpowiedź, że trzeba zwrócić się bezpośrednio do wykonawcy robót – firmy Textel Sp. z o.o. W dniu 15.02.2012 wpłynęło pismo firmy KARO Sp. z o.o. – której przekazano plac budowy. Firma Karo poprosiła o wyznaczenie terminu spotkania w celu dokonania oględzin ułożonego chodnika i oceny uszkodzeń.
  • Złożone dokumenty do Marszałka Województwa WarmińskoMazurskiego w sprawie utworzenia aglomeracji zostały przyjęte bez zastrzeżeń. Po podjęciu uchwały przez Sejmik projekty uchwał zostaną przesłane do zaopiniowania Radzie Gminy oraz Radzie Miasta Nowego Miasta Lubawskiego.
  • W związku ze skomplikowaną i długą procedurą związaną z przejęciem od Nadleśnictwa Jamy działki drogi śródleśnej, stanowiącej dojazd na Podlaszewo w Skarlinie oraz działki pod pomnikiem w Nawrze, Wójt wystąpił do Senatora Gorczycy z prośbą o włączenie się w temat usprawnienia procedur związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości będących w zarządzie Lasów Państwowych.
  • Od Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie Wójt otrzymał pisemną deklarację wymiany instalacji centralnego ogrzewania, stolarki okiennej i drzwiowej oraz docieplenia dachu, jeżeli Gmina zdecyduje się na własny koszt zakupić i zamontować nowy kocioł grzewczy do Pałacu w Gwiździnach. Projekt porozumienia w tej sprawie został przekazany do ANR. Oczekuje się jego podpisania.
  • W ramach organizowanej przez Urząd Gminy akcji pomocy pogorzelcom z Nawry, którym spłonął budynek mieszkalny, Powiat Nowomiejski przekazał kwotę 1 500 zł.
  • Trwają prace zmierzające do wprowadzenia jednolitego oprogramowania dla jednostek podległych: GOPS i GZO. Oprogramowanie to wykorzystujemy obecnie z powodzeniem w Urzędzie Gminy. Ujednolicenie spowoduje ułatwienie w zarządzaniu budżetem gminy, usprawni analizy oraz sprawozdawczość finansową. Jednostki nie poniosą kosztów związanych z zakupem licencji i opieki autorskiej, ponieważ za zgodą producenta będą wykorzystane obecnie opłacane przez Urząd licencje i opieka autorska. W ten sposób jednostki zaoszczędzą dotychczasowe wydatki na obecnie używane programy. Realizacja tego zadania dla dwóch jednostek to koszt w granicach 10 tys. zł. brutto, obejmujący wdrożenie nowego programu i szkolenie. Ponadto od początku roku trwa usprawnianie funkcjonowania elektronicznego systemu obiegu dokumentów. Oprogramowanie to usprawni przede wszystkim zarządzanie dokumentacją przychodzącą i wychodzącą urzędu.
Share