Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 31.05 – 20.06 2012

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od 31 maja do 20 czerwca 2012 r.:

W dniu 31.05.2012 Wójt

  • Wójt zwołał naradę w sprawie przyspieszenia budowy sieci kanalizacyjnej w Bratianie. Z punktu widzenia finansów Gminy istotne jest, aby I etap budowy został zrealizowany i rozliczony w terminie. W naradzie uczestniczyli ze strony wykonawcy Prezes i Kierownik robót Firmy WODROL, natomiast ze strony inwestora uczestniczył Wójt i Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju. Omówiono problemy i zagrożenia związane z realizacją tej inwestycji. Ustalono, że do zakończenia prac co tydzień będą odbywały się spotkania operacyjne.

W dniu 1.06.2012 Wójt:

  • Uczestniczył w uroczystości nadania imienia Szkole Podstawowej w Tylicach.

W dniu 2.06.2012 Wójt:

  • Brał udział w obchodach Dni Rodziny w miejscowościach: Bagno, Chrośle, Pacółtowo, Nowy Dwór Bratiański.

W dniu 3.06.2012 Wójt:

  • Spotkał się z mieszkańcami Jamielnika podczas obchodów Dni Rodziny.

W dniu 4.06.2012 Wójt:

  • Spotkał się z przedstawicielem Firmy Maraton OIL, zamierzającą poszukiwać na terenie Gminy gaz łupkowy w sprawie pozwoleń i innych zaświadczeń, które firma ma obowiązek pozyskać przed rozpoczęciem prac.
  • Omówił z Dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie kwestię przygotowania pomieszczeń w pałacu w Mszanowie pod  potrzeby straży gminnej.  W związku z decyzją Dyrektora warunkującą przekazanie dofinansowania od przejęcia przez Gminę budynku Wójt zamierza zrezygnować z tego rozwiązania. Straż gminną umieścić w budynku świetlicy w Mszanowie.

W dniu 5.06.2012 Wójt:

  • Omówił z Panem Markiem Dobrzyńskim z Firmy Eefekt-Warma Wójt możliwości zastosowania monitoringu na zewnątrz budynku Urzędu.
  • Uczestniczył w zebraniu wiejskim w Jamielniku dotyczącym nadania nazw ulicom.

W dniu 6.06.2012 Wójt:

  • Uczestniczył w spotkaniu Gminnej Spółki Wodnej oraz w posiedzeniu Komisji wspólnych Rady Gminy.
  • Spotkał się z przedstawicielem Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie ogrzewania budynku pałacu w Gwiździnach.
  • Spotkał się z Dyrektorem CARITAS w Brodnicy w sprawie udzielenia pomocy rodzinie pogorzelców z Nawry przy odbudowie domu.

W dniu 8.06.2012 Wójt:

  • Spotkał się z Dyrektorem Gminnej Biblioteki i pracownikiem Biblioteki w Jamielniku w sprawie zmian godzin pracy biblioteki szkolnej.

W dniu 9.06.2012 Wójt:

  • Świętował z mieszkańcami Bratiana Dni Rodziny.
  • Wręczył nagrody zwycięzcom wyścigu MTB u Brata Jana.

W dniu 10.06.2012 Wójt:

  • Brał udział w pikniku rodzinnym zorganizowanym dla mieszkańców Mszanowa i Łąk Bratiańskich.

W dniu 12.06.2012 Wójt:

  • Spotkał się z przedstawicielem Związku Nauczycielstwa Polskiego Panią Krezymon w sprawie omówienia zmienionych przez Wójta warunków pracy pracowników oświaty.
  • Omówił z przedstawicielkami firmy Lighthouse sprawy związane z organizacją spotkania informacyjnego dla mieszkańców Nowego Dworu i Lekart dotyczącego planowanych działań związanych z poszukiwaniami gazu łupkowego.
  • Uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Ziemi Nowomiejskiej.

W dniu  5.06.2012 Wójt:

  • Brał udział w konferencji inaugurującej Program Odnowy Wsi Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
  • W dniu 16.06.2012 Wójt:
  • Uczestniczył w obchodach 150-lecia kółek rolniczych.

W dniu 18.06.2012 Wójt:

  • Brał udział w konferencji „Niezawodny Urząd”.
  • Brał udział w spotkania Wójtów i Burmistrzów reprezentujących samorządy przynależne do Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko”, na którym omówione zostały sprawy wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady oraz sprawę podziału Związku Gmin na sektory.

W dniu 19.06.2012 Wójt:

  • Uczestniczył w posiedzeniu Rady Wierzycieli w postępowaniu upadłościowym Humdrex. Rada obniżyła cenę sprzedaży zorganizowanej części upadłego przedsiębiorstwa, którą stanowi zakład produkcji drzwi komórkowych. Nabyciem zakładu jest zainteresowany przedsiębiorca z Gdańska. Poważnym argumentem za wyborem lokalizacji zakładu na terenie Gminy są ulgi podatkowe dla inwestorów. Zakład na początku planuje zatrudnienie  kilkunastu osób.
  • Spotkał się z Burmistrzem Nowego Miasta Lubawskiego. Ustalono termin szczegółowych rozmów w sprawie obniżenia stawki na ścieki komunalne dla mieszkańców Gminy. Ponadto zdecydowano, że zostaną podjęte działania zapobiegające dewastacji pomnika w Nawrze.
  • spotkał się z mieszkańcami Radomna w sprawie sprzedaży budynku byłej szkoły. Większością głosów zdecydowano o sprzedaży.

Ponadto w zakresie bieżącej działalności Wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:

W okresie od 30.05 do 20.06.2012 wykonano następujące prace związane z drogami:

  • wykoszono pobocza dróg gminnych w Bagnie, Kaczku, Jamielniku i Tylicach,
  • wycięto zakrzaczenia na drodze w Chroślu w kierunku Pustek,
  • wycięto zakrzaczenia przy drodze Chrośle- Gryźliny,
  • wykonano prace naprawcze i wykoszono trawę na placach zabaw w Bagnie, Mszanowie i Gryźlinach, Skarlinie, Lekartach i Nowym Dworze,
  • przy drodze gminnej Radomno – Gryźliny na posesji Pana Czupryńskiego wycięto zakrzaczenia w ten sposób, by możliwy był przejazd dla ciężkiego sprzętu rolniczego,
  • dostawiono drugi pojemnik na śmieci na plaży przy jeziorze Skarlińskim i zlecono regularny odbiór śmieci w okresie letnim.

Przeprowadzono następujące postępowania do 14.000 EURO:

  • remont pokrycia dachowego w świetlicy wiejskiej w Pustkach,
  • modernizacja systemu ogrzewania w budynku Urzędu Gminy, postępowanie unieważniono z powodu z powodu braku wystarczających środków.
  • wykonanie usługi polegającej na demontażu, transporcie i utylizacji pokryć dachowych azbestowo-cementowych z terenu Gminy. Postępowanie unieważniono z powodu braku ofert.
  • zakup sprzętu sportowego na  małe boisko w Mszanowie, postępowanie unieważniono z powodu braku wystarczających środków.
  • dostawa naczyń do świetlic wiejskich w Nowym Dworze, Gryźlinach  i Nawry oraz na potrzeby Urzędu Gminy. Postępowanie w części unieważniono.
  • świadczenie usług pocztowych. Postępowanie unieważniono z powodu braku ofert.
  • rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej w Bagnie poprzez modernizację boiska sportowego,
  • przebudowa parkingu, wjazdów i chodnika, dojścia do świetlicy wiejskiej w Chrośle,
  • przebudowa chodników i wjazdów na działki przy ulicy Osiedlowej w Jamielniku. Postępowanie unieważniono z powodu braku wystarczających środków.

Przeprowadzono następujące postępowania powyżej 14.000 EURO:

  • Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym prowadzonym pod nazwą „Budowa pomp ciepła jako źródło zasilania geotermalnego w ciepło Zespołu szkół im.Rodu Działyńskich w Bratianie.

Z powodu braku środków nie przyznano Gminie dofinansowania na realizację projektu „Modernizacja terenu rekreacyjnego  w miejscowości Gryźliny”.

Gmina otrzymała odpowiedź z Urzędu Regulacji Energetyki w sprawie złożonej przez Gminę skargi na działania Energa Operator  w sprawie zmiany taryfy na ogrzewanie w szkołach w Bratianie i Gwiździnach. Urząd Regulacji Energetyki stoi na stanowisku, że postępowanie ENERGA Operator było zgodne z prawem i obowiązującymi z chwili Orencje taryfami. Natomiast Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po złożeniu przez Gminę skargi na działanie ENERGA Operator w sprawie zmiany taryf na ogrzewanie w szkołach w Bratianie i Gwiździnach zwrócił do z wnioskiem z przesłanie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień. UOKiK wystąpił z podobnymi wnioskami do innych instytucji związanych ze sprawą. Na podstawie złożonej przez Gminę skargi zostało wszczęte przez UOKiK postępowanie wyjaśniające w celu sprawdzenia czy została naruszona ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

W odpowiedzi na pismo Wójta w sprawie wykonania bezpiecznego przejścia pod torami w miejscowości Jamielnik otrzymano odpowiedź wskazującą, że przedmiotowa inwestycja nie służy celom PKP PLK SA,  a jest inwestycją zaspokajającą potrzeby mieszkańców wsi Jamielnik. W związku z tym inwestorem przejścia pod torami powinna być Gmina. PKP może jedynie podać warunki przygotowania i realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.

W dniu19.06.2012 odbył się przetarg na sprzedaż starej remizy OSP w Lekartach. Przetarg nie został rozstrzygnięty z uwagi na brak zainteresowania kupnem. Został głoszony drugi przetarg.

Od 4 do 11.06.2012 trwała zbiórka zużytych opon oraz elektrośmieci. Zbiórkę przeprowadzono w 4 miejscowościach: Mszanowie, Gwiździnach, Skarlinie i Chroślu. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Odbiór odpadów zapewniła firma z Brodnicy.  

19.06.2012 w sali sesyjnej odbyło się spotkanie szkoleniowe na temat budowy przydomowych oczyszczalni ścieków – II tura. Do tej pory na terenie Gminy wybudowano i oddano do użytku 2 oczyszczalnie w Chroślu i Jamielniku. Kilka jest w trakcie zaawansowanych prac budowlanych.

30 maja br. bez konsultacji z Wójtem Gminy umieszczono 5 psów z terenu miasta Nowego Miasta Lubawskiego w kojcach na terenie Zakładu Usług Komunalnych w Mszanowie. Po interwencji Wójta psy zostały zabrane z kojców w Mszanowie i klatki posprzątane.

Właścicieli posesji, u których istniało podejrzenie, że nieprawidłowo postępują z odpadami i ściekami wezwano do przedstawienia umów i rachunków na odbiór nieczystości stałych i płynnych.

Gmina otrzymała harmonogram selektywnej zbiórki odpadów  u źródła na II półrocze br. Aktualnie trwają prace na opracowaniem ulotki.

Poziom bezrobocia w Gminie nadal maleje. Według stanu na 31 maja br. było 625 zarejestrowanych bezrobotnych, czyli o 52 osoby mniej w porównaniu ze stanem na koniec kwietnia.

W czerwcu Gmina otrzymała dotację z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej na realizację programu „asystent  rodziny” w okresie od lipca do listopada 2012r. Pozyskana dotacja w kwocie 12.684 zł. przeznaczona jest na zatrudnienie 2 asystentów rodziny. Wkład własny GOPS wynosi 7.316 zł.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej rozpoczął realizację unijnego programu „Dostawa żywności dla najuboższych rodzin Unii Europejskiej 2012”.  W okresie od maja do czerwca br. wydano 18.748 kg żywności dla 1032 osób tj  dla 302 rodzin. Wartość wydanej żywności to kwota 6.192 zł.

Od stycznia br. GOPS realizuje projekt systemowy „Od bierności do aktywności”. Pomocą objęto 38 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym  z obszaru Gminy. W ramach projektu prowadzone są warsztaty z psychologiem, doradcą zawodowym, asystentem rodziny,  a także z wizażystą, udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz z instruktorem warsztatów kulinarnych. Uczestnicy mają zapewniony dojazd na zajęcia oraz  poczęstunek w trakcie warsztatów. Innowacyjną formą wsparcia jest kurs prawa jazdy dla osób młodych w wieku 18-24 lata. Celem projektu jest zaktywizowanie osób długotrwale bezrobotnych do podjęcia zatrudnienia. Projekt „Od bierności do aktywności” finansowany jest  ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Kwota dotacji na bieżący rok wynosi 146.771 zł.

Share