Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 21.06 – 11.09.2012

Rozmiar czcionki:

 W okresie międzysesyjnym od od 20 czerwca do 11 września 2012 r.:

W dniu 21.06.2012 Wójt:

  • uczestniczył w spotkaniu w Urzędzie Pracy w sprawie Samorządowej Elektronicznej Platformy Informacyjnej,
  • uczestniczył w naradzie budowlanej w sprawie kanalizacji Bratian,
  • spotkał się z Panią Krezymon ze Związku Nauczycielstwa Polskiego w sprawie zaopiniowania zmian kadrowych w oświacie,

W dniu 25.06.2012 Wójt:

  • spotkał się z przedsiębiorcą, który nabył część byłego zakładu Humdrex,
  • winszował mieszkance Skarlina z okazji 90-tych urodzin,
  • uczestniczył w Powiatowej Radzie Zatrudnienia,

W dniu 26.06.2012 Wójt:

  • wspólnie z Wicestarostą Marcinem Bulińskim, Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg Ryszardem Kłosowskim, specjalistą ds. dróg Pawłem Oelbergiem i radnym Zbigniewem Wiśniewskim dokonali wizji lokalnej w Nawrze w sprawie rozpatrzenia możliwości kontynuacji budowy chodnika przy drodze powiatowej.
  • spotkał się z Prezesem Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Rudnie w sprawie omówienia zagadnień związanych z gospodarką odpadami.

W dniu 27.06.2012 Wójt:

  • odebrał w Urzędzie Wojewódzkim upoważnienie dostępu do bazy Systemu Informacji Oświatowej,
  • podpisał w Urzędzie Marszałkowskim aneks do umowy na budowę przystani kajakowej w Mszanowie,
  • uczestniczył w Zgromadzeniu Związku Gmin Ziemi Nowomiejskiej podczas którego udzielono absolutorium Zarządowi,
  • był gospodarzem spotkania informacyjnego, na którym przedstawiciele spółki Marathon Oil zapoznali mieszkańców Nowego Dworu Bratiańskiego, Lekart i Gryźlin z planowanymi działaniami związanymi z poszukiwaniem gazu ziemnego ze złóż niekonwencjonalnych (tzw. gazu łupkowego),

W dniu 28.06.2012 Wójt:

  • podpisał umowę z wykonawcą remontu świetlicy w Nowym Dworze Bratiańskim,
  • uczestniczył w Walnym Zgromadzeniu Związku Gmin „Czyste Środowisko",
  • winszował uczniom kończącym naukę w gimnazjum w Bratianie,
  • uczestniczył w posiedzeniu Rady Nadzorczej spółki Zakładu Usług Komunalnych w Mszanowie,

W dniu 2.07.2012 Wójt:

  • uczestniczył w podpisaniu aktu notarialnego na mocy którego doszło do sprzedaży lokalu mieszkalnego w miejscowości Kaczek,
  • uczestniczył w naradzie budowlanej w sprawie kanalizacji Bratian,

W dniu 3.07.2012 Wójt:

  • uczestniczył w spotkaniu zorganizowanym przez Starostę w sprawie organizacji dożynek powiatowych,
  • spotkał się z Inspektorem Nadzoru przebudowy drogi Jamielnik Gryźliny,

W dniu 4.07.2012 Wójt:

  • gratulował zdanego egzaminu na nauczyciela mianowanego czterem pracownikom szkół Gminy Nowe Miasto Lubawskie,

W dniu 5.07.2012 Wójt:

  • uczestniczył w pracach komisji powołanej do rekrutacji gońca,
  • zwołał naradę z sołtysami,

W dniu 6.07.2012 Wójt:

  • brał udział we Wspólnym Posiedzeniu Komisji Rady Gminy, na którym wytypowano do realizacji inwestycje drogowe. Gmina będzie starała się pozyskać na nie środki z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych,

W dniu 7.07.2012 Wójt:

  • uczestniczył w obchodach 110-lecia działalności Ochotniczej Straży Pożarnej w Radomnie,
  • brał udział w VI Marszu na Grunwald,

W dniu 9.07.2012 Wójt:

  • przewodniczył komisji konkursowej na stanowiska Dyrektorów Szkół w Bratianie, Jamielniku, Skarlinie, Radomnie i Tylicach,
  • uczestniczył w naradzie budowlanej w sprawie kanalizacji Bratian,

W dniu 11.07.2012 Wójt:

  • podpisał aneks do umowy o dofinansowanie budowy kanalizacji w Bratianie w sprawie przedłużenia terminu rozliczenia pierwszego etapu inwestycji o miesiąc,
  • uczestniczył w spotkaniu z grupą mieszkańców Nowego Dworu Bratiańskiego obawiających się inwestycji realizowanej przez firmę Marathon Oil,

W dniu 12.07.2012 Wójt:

  • podpisał umowę z wykonawcą na "Budowę boiska wielofunkcyjnego ze skocznią w dal i bieżnią w Jamielniku",
  • spotkał się z właścicielem ul.Młyńskiej w Bratianie w celu omówienia warunków zakupu drogi oraz możliwości przeprowadzenia kanalizacji przez jego posiadłość,

W dniu 14.07.2012 Wójt:

  • uczestniczył w obchodach 602 rocznicy Bitwy pod Grunwaldem,

W dniu 15.07.2012 Wójt:

  • spotkał się z Burmistrzem Józefem Blankiem w sprawach: stawki za zrzut ścieków do oczyszczalni w Nowym Mieście Lubawskim i naprawy zdewastowanego pomnika w Nawrze,

W dniu 17.07.2012 Wójt:

  • powierzył obowiązki nowo wybranym Dyrektorom Szkół,
  • uczestniczył w pogrzebie żony Radnego,

W dniu 18.07.2012 Wójt:

  • podpisał akt notarialny dotyczący nieodpłatnego przejęcia dróg położonych w miejscowości Nawra, oznaczonych numerami ewidencyjnymi 132/3 i 375/2 o łącznej powierzchni 0,3221 ha,

W dniu 19.07.2012 Wójt:

  • spotkał się z Panem Drzycimskim – wykonawcą projektu budowy drogi Jamielnik – Gryźliny,

W dniu 23.07.2012 Wójt:

  • spotkał się z Wicemarszałkiem Województwa – Panem Gustawem Markiem Brzezinem w celu zintensyfikowania działań związanych z uzgodnieniem Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy. Trudności z uzgodnieniem pojawiły się w związku z wprowadzeniem do Studium terenów pod budowę siłowni wiatrowych. Minął już ponad rok od kiedy Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium.
  • spotkał się z Dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa – Panem Andrzejem Boberem w sprawie ustaleń dotyczących ogrzewania budynku pałacu w Gwiździnach. Dyrektor poinformował Wójta, że w bieżącym roku nie posiada środków na wymianę instalacji centralnego ogrzewania w budynku. Wójt uzyskał natomiast zapewnienie, iż Agencja wyremontuje w tym roku dach oraz udostępni Gminie dodatkowe pomieszczenie niezbędne do zmiany systemu grzewczego. W sprawie zapewnienia ogrzewania w budynku „pałacu" w Mszanowie Dyrektor zapewnił Wójta, że proceduje z centralą w sprawie sfinansowania budowy nowego ciepłociągu. Wyraził obawy, czy uda się pomyślnie załatwić tę sprawę,
  • spotkał się z Dyrektorem GDDKiA – Panem Mirosławem Nicewiczem, z którym omówił plany budowy chodnika w miejscowości Bratian wzdłuż drogi krajowej nr 15. Po wielu staraniach inwestycja ta została w końcu wpisana do Planu Budowy Ciągów Pieszo-Rowerowych na 244 pozycji (cała lista zawiera ok. 500 pozycji), co kwalifikowałoby ją wstępnie do realizacji za około 5 lat. Są jednak szanse na przyspieszenie terminu,

W dniu 24.07.2012 Wójt:

  • z Panem Prezesem Cieszyńskim z firmy „KOMBUD" omówił kwestię naprawy dachu w Szkole Podstawowej im. ks. K. Wróblewskiego w Gwiździnach,
  • uczestniczył w Święcie Policji w KPP w Nowym Mieście Lubawskim,

W dniu 25.07.2012 Wójt:

  • brał udział w Sesji Rady Gminy,
  • uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Miejsko-Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP,

W dniu 26.07.2012 Wójt:

  • przewodniczył komisji rekrutacyjnej na stanowisko Komendanta Straży Gminnej. Do naboru przystąpiły dwie osoby jedna oferta została odrzucona z przyczyn formalnych, drugi kandydat nie spełnił oczekiwań komisji,

W dniu 1.08.2012 Wójt:

  • uczestniczył w spotkaniu przedstawicieli firmy Marathon Oil z mieszkańcami Nowego Dworu Bratiańskiego, którego tematem były obawy związane z działaniami poszukiwania gazu łupkowego,
  • podpisał akt notarialny na sprzedaż działki budowlanej w Gwiździnach oraz akt notarialny na zakup działki nr 254/27 o pow. 0,0695 ha stanowiącej drogę w Bratianie (ul. Młyńska) za kwotę 30 tyś zł.,

W dniu 2.08.2012 Wójt:

  • spotkał się z radnymi z Jamielnika w sprawie organizacji uroczystości otwarcia drogi Jamielnik-Gryźliny,
  • wziął udział w naradach budowlanych dotyczących inwestycji: budowy drogi Jamielnik – Gryźliny, modernizacji systemu grzewczego w szkole w Bratianie oraz budowy kanalizacji w Bratianie,
  • uczestniczył w spotkaniu zorganizowanym przez Starostę, w którym uczestniczyli Wójtowie i Burmistrz; głównym tematem obrad było ewentualne przejęcie przez Gminy części zobowiązań poręczeniowych Powiatu,
  • podpisał umowę na projekt „Uczymy się przez całe życie", dotyczący współpracy szkoły w Jamielniku ze szkołą w Czechach,

W dniu 3.08.2012 Wójt:

  • spotkał się z projektantem w sprawie aktualizacji dokumentacji projektowej budowy kanalizacji w Bratianie,

W dniu 8.08.2012 Wójt:

  • podpisał akt notarialny na sprzedaż budynku mieszkalnego nr 53 w Tylicach.
  • w Urzędzie Marszałkowskim podpisał aneks do umowy o dofinansowanie projektów dotyczących budowy boiska w Bagnie oraz przystani kajakowej w Mszanowie. W obydwu projektach przesunięty został termin rozliczenia projektów.
  • przeprowadził rozmowę z Dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych w celu przyspieszenia działań dotyczących zapewnienia ogrzewania w budynku „pałacu" w Mszanowie,

W dniu 11.08.2012 firma Marathon Oil zorganizowała wyjazd do Pilichowa w okolicach Prabut (powiat kwidzyński), na miejsce gdzie aktualnie prowadzone są wiercenia poszukiwawcze gazu łupkowego,

W dniach 10 23.08.2012 Wójt przebywał na urlopie wypoczynkowym,

W dniu 24.08.2012 Wójt:

  • wziął udział w posiedzeniu Rady Powiatowej Warmińsko-Mazurskiej Izby Rolniczej,

W dniu 26.08.2012 Wójt:

  • wziął udział w spływie kajakowym zorganizowanym z okazji otwarcia przystani kajakowej w Mszanowie,

W dniu 28.08.2012 Wójt:

  • wizytował gospodarstwa rolne nominowane do konkursu „Rolnik Roku Gminy Nowe Miasto Lubawskie",

W dniu 29.08.2012 Wójt:

  • uczestniczył w naradzie budowlanej w sprawie kanalizacji Bratian,

W dniu 30.08.2012 Wójt:

  • uczestniczył w rozmowach kwalifikacyjnych na stanowisko Komendanta Straży Gminnej. Konkurs wygrał Pan Andrzej Grugiel, dotychczas zatrudniony w Komendzie Powiatowej Policji w Nowym Mieście Lubawskim.
  • złożył powinszowania siedmiu parom z okazji 50-lecia pożycia małżeńskiego,

W dniu 31.08.2012 Wójt:

  • uczestniczył w uroczystości otwarcia drogi gminnej Jamielnik Gryźliny,

W dniu 01.09.2012 Wójt:

  • brał udział w uroczystości poświęconej 73 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej,

W dniu 04.09.2012 Wójt:

  • podpisał 3 akty notarialne dotyczące sprzedaży działek w Pacółtowie i Jamielniku oraz lokalu mieszkalnego w Jamielniku,

W dniu 05.09.2012 Wójt:

  • uczestniczył we wspólnym posiedzenie komisji Rady Gminy,

W dniu 06.09.2012 Wójt:

  • spotkał się z przedstawicielem firmy Euro Cape w sprawie planów związanych z budową elektrowni wiatrowych,
  • w nowomiejskiej bazylice uczestniczył w odnowieniu Aktu Intronizacyjnego Najświętszego Serca Pana Jezusa,

W dniu 08.09.2012 Wójt:

  • wraz z rolnikami i mieszkańcami gminy obchodził święto plonów Dożynki Gminno-Parafialne w Radomnie,

W dniu 09.09.2012 Wójt:

  • uczestniczył w Dożynkach Powiatowych, które zorganizowano w Ostaszewie w gminie Grodziczno,

W dniu 10.09.2012 Wójt:

  • powinszował jubilatce z Bratiana z okazji 102 urodzin,

W dniu 11.09.2012 Wójt:

  • przeprowadził rozmowę z Dyrektorem Olsztyńskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie naprawy chodnika w Bratianie, w miejscu gdzie zamierzamy zamontować wiatę przystankową.

Ponadto w zakresie bieżącej działalności wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:

W okresie od 20.czerwca do 11.września br. wykonano następujące prace związane z drogami:

  • nawieziono otoczakiem drogę gminną Nawra – Ustronie oraz drogę w Gwiździnach (42 t),
  • wykoszono: place zabaw w Bratianie, Bagnie, Nawrze, Pacółtowie; drogi gminne w Bratianie, Mszanowie, Nawrze, Kaczku, Pustkach, Skarlinie, Chroślu, Radomnie, Nowym Dworze Bratiańskim, Gwiździnach, Lekartach,
  • nawieziono tłuczniem i wyprofilowano drogę gminną w Pacółtowie,
  • załatano dziury na drodze gminnej Pustki –Ruda,
  • wyrównano drogi gminne: Bratian – Kaczek, Bratian – Pustki i Bratian – Chrośle,
  • wycięto zakrzaczenia przy drogach gminnych: Nawra-Ustronie i w Jamielniku w kierunku Szeplerzyzny oraz na działkach gminnych planowanych do sprzedaży,
  • przycięto żywopłot przy pomniku w Nawrze oraz przy budynku Urzędu Gminy,
  • nawieziono 1215 ton tłucznia na drogi w obrębie wsi Chrośle, 891 ton tłucznia na drogi w Gwiździnach, 66 ton na drogę Nawra-Ustronie i 15 ton na przystań kajakową,
  • z plaży nad jeziorem Skarlińskim skradziono dwa 110 l kosze na śmieci; dokonano zgłoszenia na Policję. Gmina dostarczyła nowe kosze, które będą demontowane po zakończeniu sezonu wakacyjnego.

W okresie sprawozdawczym przeprowadzono postępowania do 14 000 Euro na:

  • dostawę z montażem wyposażenia placu zabaw w miejscowościach Pustki i Radomno,
  • zakup sprzętu sportowego na małe boisko w Mszanowie,
  • wykonanie oraz emisję w lokalnej lub regionalnej telewizji filmu reklamowego promującego projekt: "Zastosowanie odnawialnych źródeł energii przy kompleksowej modernizacji systemu grzewczego Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie",
  • wykonanie usługi polegającej na demontażu, transporcie i utylizacji pokryć dachowych azbestowo-cementowych z terenu Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
  • dostawę wyposażenia i mebli dla szkół i oddziałów przedszkolnych położonych w miejscowościach: Gwiździny, Radomno i Jamielnik,
  • rozwój bazy turystycznej Gminy poprzez budowę przystani kajakowej w Mszanowie,
  • pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym prowadzonym pod nazwą „Budowa boiska wielofunkcyjnego ze skocznią w dal i bieżnią w Jamielniku",
  • pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym prowadzonym pod nazwą „Przebudowa Świetlicy Wiejskiej w Nowym Dworze",
  • wykonanie ogrodzenia przy Świetlicy Wiejskiej w Nawrze,
  • wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania: „Przebudowa drogi gminnej Bratian – Kaczek oraz ulic osiedlowych w miejscowości Bratian",
  • opracowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w Gminie Nowe Miasto Lubawskie,
  • remont pomieszczeń przy świetlicy wiejskiej w Skarlinie (postępowanie unieważniono ze względu na brak wystarczających środków),
  • świadczenie usług w zakresie wywozu stałych odpadów komunalnych niesegregowanych z obiektów użyteczności publicznej będących własnością Gminy Nowe Miasto Lubawskie zlokalizowanych na terenie gminy.

W okresie sprawozdawczym przeprowadzono postępowania powyżej 14 000 Euro na:

  • budowę boiska wielofunkcyjnego ze skocznią w dal i bieżnią w Jamielniku,
  • dowóz uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów położonych na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie, w roku szkolnym 2012/2013 poprzez zakup biletów miesięcznych uprawniających do korzystania z usługi,
  • dostawę lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Tylicach.
  • 24 lipca br. w II przetargu ustnym nieograniczonym za kwotę 18.265,50 zł brutto sprzedano piątą działkę budowlaną w miejscowości Gwiździny.
  • 17 sierpnia br. w przetargu ustnym nieograniczonym za kwotę 32.927,10 zł brutto sprzedano działkę budowlaną w miejscowości Pacółtowo.
  • 24 sierpnia br. w przetargu ustnym nieograniczonym za kwotę 67 969,80 zł brutto sprzedano trzy działki budowlane przy drodze na Wonnę w miejscowości Jamielnik.

Poziom bezrobocia w Gminie Nowe Miasto Lubawskie wzrósł nieco w sierpniu. Według stanu na 31.08. br. było 617 zarejestrowanych osób bezrobotnych, czyli o 12 osób więcej niż według stanu na 31.07. br.

Od dłuższego czasu Gmina czyni starania o przejęcie jeziora Kuligi i dotychczas podejmowała następujące działania: 26 marca br. Wójt Gminy wystąpił do zarządców Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego i Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy z prośbą o udzielenie informacji na temat dzierżawy jeziora przez Polski Związek Wędkarski Toruń oraz uregulowanie stanu prawnego jeziora Kuligi. W dniu 6 czerwca br. wpłynęło pismo do Wójta Gminy od OSP w Tylicach z prośbą o pomoc w przejęciu administrowania nad jeziorem Kuligi. W dniu 8 czerwca br. wpłynęło pismo od Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy z prośbą o podanie numerów działek jeziora. W dniu 11 czerwca br. wysłano do Agencji Nieruchomości Rolnych pismo z numerami działek. Do 8 czerwca br. Gmina nie otrzymała odpowiedzi od Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w związku z czym wysłano ponaglenie. W dniu 21 czerwca br. wpłynęło pismo od Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie (odpowiedź w imieniu Marszałka) z informacją, iż na podstawie art. 217 ust. 5 ustawy Prawo wodne uprawnienia Skarbu Państwa w stosunku do jezior stojących wykonuje starosta. (przywołany artykuł nie potwierdza powyższych informacji). W dniu 10 lipca br. wpłynęło pismo od Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy z informacją, iż jezioro Kuligi tj. działka 223 obręb geodezyjny Tylice gmina Nowe Miasto Lubawskie oraz działka 149 obręb geodezyjny Kuligi gmina Grodziczno znajduje się w dzierżawie Polskiego Związku Wędkarskiego i w tej dzierżawie pozostanie do dnia 31.12.2023 r. Brak podstaw prawnych do rozwiązania umowy dzierżawy.

Po raz kolejny Gmina otrzymała od Agencji Nieruchomości Rolnych negatywną odpowiedź w sprawie dofinansowania inwestycji drogowej na działce 107/3 w Radomnie (dojazd do boiska) ze względu na brak środków. Poinformowano również o konieczności zapewnienia przez Gminę ogrzewania dla mieszkańców pałacu w Gwiździnach oraz o planach przeprowadzenia przez Agencję bieżącego remontu dachu pałacu.

Gmina otrzymała informację o braku możliwości wykorzystywania samochodu Fiat Scudo do celów innych niż w umowie o dofinansowanie. Z uwagi na niską racjonalność wykorzystywania samochodu wyłącznie do selektywnej zbiórki odpadów Wójt złoży wniosek do budżetu o możliwość spłaty reszty dofinansowania.

Wójt wystąpił do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o zwrot kosztów związanych z naprawą chodnika przy drodze krajowej w Bratianie. Naprawa ma być wykonana we wrześniu co umożliwi montaż drugiej wiaty przystankowej.

Gmina wystąpiła z wnioskiem do Marathon Oil o dofinansowanie inwestycji polegającej na naprawie stacji uzdatniania wody w Lekartach.

Po wielu staraniach udało się nawiązać kontakt z firmą, która będzie sprzedawała tłuczeń z remontowanego torowiska na odcinku Rakowice-Iława. Podczas najbliższego wspólnego posiedzenia Komisji Rady Gminy zostaną wytypowane drogi planowane do utwardzenia tłuczniem.

Z Sądu w Elblągu Gmina otrzymała zawiadomienie o złożeniu przez syndyka Masy Upadłości Humdrex oddzielnego planu podziału sumy uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości. W odpowiedzi przygotowany został wniosek do Sądu o uwzględnienie w kosztach Syndyka należnego Gminie podatku, który powinien być odprowadzany za okres od ogłoszenia upadłości.

Gmina otrzymała decyzję Wojewody o przekształceniu na własność użytkowania wieczystego nieruchomości w obrębie geodezyjnym Gwiździny i Pacółtowo oraz zawiadomienie o wszczęciu postępowania na pozostałe nieruchomości w obrębie Tylic.

Gmina Kurzętnik zwróciła się z wnioskiem o przekazanie środków na rekultywację wysypiska śmieci jednorazowo, niestety ze względu na ograniczone środki finansowe oraz zaplanowany już w tym zakresie budżet, odmówiono wypłacenia środków w całości w bieżącym roku. Ostatecznie gmina Kurzętnik zaakceptowała płatność w dwóch ratach. Podpisano w tym zakresie stosowne porozumienie.

Po raz kolejny wystosowane zostało pismo do Agencji Nieruchomości Rolnych o zajęcie się sprawą ogrzewania pałacu w Mszanowie ze względu na zbliżającą się zimę. Dopiero na początku września br. Gmina otrzymała informację, że ANR poniesie koszt budowy ciepłociągu do budynku „pałacu" w Mszanowie. Obecnie ZUK przygotowuje dokumentację techniczną i dołoży wszelkich starań, żeby zdążyć z zaopatrzeniem mieszkańców w ciepło w nowym sezonie grzewczym. Po wykonaniu nowego zasilania centralnego ogrzewania mieszkańcy „pałacu" powinni płacić znacznie niższe rachunki za ogrzewanie niż dotychczas.

Podczas narady z wykonawcą robót w szkole w Radomnie przekazano informacje dotyczące konieczności dokonania napraw usterek. Wyznaczono różne terminy ich usunięcia, przy czym najdalszy termin to 30 lipca 2013 r.

Urząd Marszałkowski kontrolował realizację celu projektu dotyczącego zakupu urządzeń do świetlicy w Mszanowie i organizacji zajęć kulinarnych, zakończonego w 2010 roku. Kontrolerzy nie wnieśli żadnych zastrzeżeń.

Urząd Wojewódzki przeprowadził kontrolę w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego. Kontrola wypadła bardzo dobrze, nie było żadnych uchybień i nieprawidłowości.

W odpowiedzi na nasze zapytanie dotyczące renaturyzacji odcinka rzeki Wel, Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie poinformował o braku możliwości wprowadzenia tej inwestycji do Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.

Gmina sukcesywnie  dokonuje odbiorów zakończonych inwestycji: drogi Jamielnik – Gryźliny, boiska w Jamielniku, boiska w Bagnie, pokrycia dachu w Pustkach i pierwszego etapu kanalizacji w Bratianie.

W związku z zapytaniem Pana Kotewicza dotyczącym niskiego stanu wody jeziora Radomno, uzyskano informację z Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie, Rejonowy Oddział w Ostródzie, że rzędne lustra wody z 2003 roku zasadniczo nie odbiegają od rzędnych z 2012 roku.

4 września br. doszło do rozwiązania stosunku pracy z Panią Eweliną Tuchalską na mocy porozumienia stron. Powodem była utrata nieposzlakowanej opinii.

Gmina podpisała umowę z GDDKiA dotyczącą wspólnej realizacji budowy jednostronnego ciągu pieszo-rowerowego w ciągu drogi krajowej nr 15 na odcinku Bratian – Łąki Bratiańskie, co pozwoli zlecić opracowanie dokumentacji technicznej. Dzięki czemu istnieje szansa na realizację zadania przed 2015 rokiem.

Gmina podpisała umowę z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji – Narodową Agencją Programu „Uczenie się przez całe życie" o dofinansowanie w ramach programu Comenius projektu pt. „Jeden rok w Regionach Czeskim i Polskim". W ramach projektu Beneficjent zobowiązany jest do zorganizowania co najmniej 24 wyjazdów zagranicznych oraz wspólnego ze stroną czeską opracowania kalendarza zawierającego opisy poszczególnych miesięcy roku. W ramach projektu przyznano Gminie dofinansowanie w wysokości 20 000 Euro.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mszanowie informuje, że wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego przyjmowane są wnioski na dożywianie dzieci w szkole. Dzienna stawka na dożywianie dla jednego ucznia wynosi 3,20 zł. Kryterium dochodowe do przyznania tej formy pomocy wynosi 526,50 zł na osobę w rodzinie. Od października kryterium te wynosić będzie 684 zł. Wszystkie osoby zainteresowane mogą zgłaszać się do pracowników socjalnych.

Ponadto GOPS w Mszanowie przyjmuje wnioski :

  • od 1.08. br. w sprawie ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy trwający od 01.10.2012r. do 30.09.2013 r.
  • od 3.09. br. w sprawie ustalenia prawa do zasiłku rodzinnego z dodatkami na nowy okres zasiłkowy trwający od 01.11.2012r. do 31.10.2013r.

GOPS w Mszanowie informuje, że z dniem 1 października br. na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zweryfikowania kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, zmieni się wysokość kryteriów dochodowych:

  1. dla osoby samotnej – 542 zł
  2. dla osoby w rodzinie – 456 zł.

Zmiany te spowodują wzrost liczby osób uprawnionych do zasiłków z pomocy społecznej, a także wzrost wysokości przyznawanych świadczeń pieniężnych.

Share