Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 26.06.2013 – 25.09.2013 r.

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od 26 czerwca do 25 września 2013r.:

W dniu 27.06.2013 Wójt:

  • uczestniczył w XII Zgromadzeniu Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego "Czyste Środowisko",
  • brał udział w Walnym Zgromadzeniu Wspólników Zakładu Usług Komunalnych Spółki z o.o. w Mszanowie.

W dniu 28.06.2013 Wójt:

  • wziął udział w posiedzeniu Rady Wierzycieli Firmy Humdrex

W dniu 29.06.2013

  • Sekretarz Gminy reprezentowała Wójta podczas obchodów Dni Nowego Miasta Lubawskiego Szynaka Day.

W dniu 30.06.2013 Wójt:

  • razem z członkami klubu sportowego Radomniak Radomno świętował awans do V ligi okręgowej.

W dniu 1.07.2013: Wójt:

  • podpisał akt notarialny na sprzedaż działki w Jamielniku i w Pacółtowie,
  • spotkał się z Radą Rodziców Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Jamielniku.

W dniu 2.07.2013 Wójt:

  • przyjął wizytę Pana Wicestarosty, Radnego Powiatowego Pana Jabłońskiego i Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych Pana Kłosowskiego w sprawie drogi powiatowej Nowe Miasto Lub. Iława.

W dniu 3.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z Burmistrzem i Prezesami Zakładów Komunalnych by wynegocjować obniżenie stawki za odbiór odpadów komunalnych do poziomu obowiązującego w Nowym Mieście Lubawskim,
  • wziął udział w spotkaniu z Dyrektorem Departamentu Polityki Regionalnej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.

W dniu 4.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z przedstawicielem firmy DAN w sprawie dokumentacji projektowej drogi Bratian-Kaczek.

W dniach 6 – 7.07.2013 Wójt:

  • uczestniczył w uroczystościach związanych z Marszem na Grunwald.

W dniu 8.07.2013 Wójt:

  • podpisał akt notarialny na sprzedaż działki budowlanej w Jamielniku,
  • spotkał się z Prezesem Lubawskiej Spółki Komunalnej, obsługującej teren naszej Gminy w zakresie wywozu odpadów.

W dniu 9.07.2013 Wójt:

  • uczestniczył w spotkaniu z Panią Starostą w sprawie stanu dróg lokalnych,
  • spotkał się z przedstawicielem firmy Polskie Parki Wiatrowe,
  • Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju reprezentował Wójta podczas spotkania informacyjno konsultacyjnego z przedstawicielami Warmińsko Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.

W dniu 11.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z Z-cą Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Panem Romanem Grzelką w sprawie budowy chodnika przy drodze krajowej w Bratianie.

W dniu 15.07.2013 Wójt:

  • zawarł akt notarialny w sprawie przejęcia majątku od ZUK.

W dniu 16.07.2013 Wójt:

  • uczestniczył w posiedzeniu Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa w Olsztynie, którego celem było zaopiniowanie koncepcji umieszczenia w Tylicach głazu upamiętniającego generała brygady Adolfa Mikołaja Waraksiewicza.

W dniu 17.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z Panem Dyrektorem Orzechowskim i Panem Oelbergiem z Energa w sprawie zasilania świetlic w Skarlinie i Pacółtowie.

W dniu 18.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z radnym Wiśniewskim w sprawie placu zabaw w małej Nawrze.
  • wziął udział w zebraniu wiejskim w Radomnie, na którym wybrano nowych członków rady sołeckiej i sołtysa.

W dniu 19.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z Wiceburmistrzem Nowego Miasta Lubawskiego w sprawie organizacji prac przy pomniku w Nawrze.

W dniu 22.07.2013 w imieniu Wójta:

  • Sekretarz Gminy podpisała umowę na wykonanie dokumentacji technicznej na kanalizację w Pacółtowie.

W dniu 23.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z sołtysami w celu omówienia sprawy: funduszu sołeckiego, wynajmu wietlic, wywozu odpadów, zgłoszeń dotyczących bezdomnych zwierząt oraz wymiany telefonów.

W dniu 24.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z Wicestarostą Nowomiejskim w celu usprawnienia wydawania decyzji dotyczących pozwoleń na budowę,
  • Komendant Straży Gminnej reprezentował Wójta podczas Święta Policji,
  • uczestniczył w Obradach I Okrągłego Stołu Burmistrzów i Wójtów w Olsztynie. Tematem obrad był rozwój energetyki wiatrowej w województwie warmińsko-mazurskim.

W dniu 26.07.2013 Wójt:

  • podpisał umowę na usługi doradztwa w zakresie odzyskania podatku VAT,
  • spotkał się z Prezesem Lubawskiej Spółki Komunalnej w celu omówienia utrudnień związanych z funkcjonowaniem ustawy o odpadach.

W dniu 29.07.2013 Wójt:

  • spotkał się z byłym pracownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w sprawie funkcjonowania spółdzielni socjalnych,
  • uczestniczył w zebraniu wiejskim w Pacółtowie celem przedstawienia koncepcji budowy kanalizacji sanitarnej w tej miejscowości.

W dniu 30.07.2013 Wójt:

  • wziął udział w konferencji naukowo-technicznej o inwestycjach z odnawialnych źródeł energii.

W dniu 5.08.2013 Wójt:

  • podpisał akt notarialny na sprzedaż nakładów domku letniskowego nr 255 w Partęczynach.

W dniu 6.08.2013 Wójt:

  • spotkał się z Panią Moniką Soboczyńską w celu zapoznania się z ofertą na usługi telefonii stacjonarnej.

W dniu 7.08.2013 Wójt:

  • uczestniczył w posiedzeniu i Sesji Rady Gminy,
  • wziął udział w spotkaniu jednostek samorządu terytorialnego z terenu czterech powiatów, w celu ustalenia zasad uczestnictwa w projekcie mającym na celu podjęcie wspólnych działań pozwalających korzystać ze środków unijnych w perspektywie finansowej w latach 2014 – 2020,
  • uczestniczył w zebraniu Animatorów Orlika Powiatu Nowomiejskiego,
  • brał udział w ustaleniach dotyczących dożynek.

W dniu 8.08.2013 Wójt:

  • pogratulował mieszkańcowi Tylic z okazji 90 urodzin.

W dniu 9.08.2013 Wójt:

uczestniczył w XIII Zgromadzeniu Związku Gmin Regionu Ostródzko Iławskiego " Czyste Środowisko".

W dniu 13.08.2013 Wójt:

uczestniczył w spotkaniu w sprawie dożynek gminno-powiatowych, rozstrzygnięciu konkursu Piękna Czysta Zagroda oraz w rozmowie na temat kluczowych rozwiązań programowania funduszy europejskich na lata 2014-2020.

W dniu 22.08.2013 Wójt:

  • spotkał się z Prezesem Lubawskiej Spółki Komunalnej w sprawie doprecyzowania tras przejazdu w celu odbioru odpadów segregowanych,
  • podpisał porozumienie w sprawie współpracy jednostek samorządu terytorialnego z czterech powiatów, w celu uzyskania jak największych szans na pozyskanie środków w kolejnym okresie programowania

W dniu 23.08.2013 Wójt:

  • uczestniczył w uroczystości otwarcia drogi Gwiździny Krzemieniewo.

W dniu 27-28.08.2013 Wójt:

  • wziął udział w szkoleniu organizowanym przez Powiatowy Urząd Pracy dla członków Powiatowej Rady Zatrudnienia.

W dniu 30.08.2013 Wójt:

  • brał udział w spotkaniu w Kurzętniku w sprawie wspólnej inicjatywy trzech gmin: miejskiej Nowe Miasto Lubawskie, wiejskiej Nowe Miasto Lubawskie oraz gminy Kurzętnik.

W dniu 29.08.2013 Wójt:

  • uczestniczył w obchodach wybuchu II Wojny Światowej w Nawrze.

W dniu 2.09.2013 Wójt:

  • reprezentował Gminę Nowe Miasto Lubawskie podczas Wojewódzkiej Inauguracji Roku Szkolnego 2013/2014 w Kurzętniku.

W dniach 3 - 6.09.2013 Wójt przebywał na urlopie.

W dniu 9.09.2013 Wójt:

  • podczas wspólnych Komisji Rady Gminy omówił wykonanie wydatków zaplanowanych w ramach funduszu sołeckiego, wysłuchał propozycji dotyczących zaplanowania funduszu na przyszły rok,
  • uczestniczył w zebraniu wiejskim z mieszkańcami Gwiździn.

W dniu 10.09.2013 Wójt:

  • z przedstawicielami LZS Chrośle-Nowy Dwór omówił możliwość przeznaczenia działki gminnej na boisko sportowe,
  • ze względu na zmianę wartości inwestycji, podpisał aneks do umowy o dofinansowanie budowy wodociągu w Gwiździnach,
  • wziął udział w zebraniu wiejskim w miejscowościach Chrośle i Nowy Dwór Bratiański.

W dniu 11.09.2013 Wójt:

  • brał udział w zebraniu wiejskim w Pustkach i w Radomnie.

W dniu 12.09.2013 Wójt:

  • spotkał się z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w celu omówienia wspólnych inwestycji drogowych,
  • brał udział w zebraniach wiejskich w Gryźlinach i Bagnie.

W dniu 13.09.2013 Wójt:

  • uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Wojewódzkiego Związku Spółek Wodnych w Łasinie.

W dniu 16.09.2013 Wójt:

  • złożył, najstarszej mieszkance Bratiana i zarazem Gminy, życzenia z okazji 103 urodzin,
  • spotkał się z radnym, sołtysem i Dyrektorem Szkoły Podstawowej w Radomnie w sprawie boiska w tej wsi.

W dniu 17.09.2013 Wójt:

  • spotkał się z uczniami z Republiki Czeskiej, którzy odwiedzili uczniów Zespołu Szkół w Jamielniku w ramach projektu Comenius,
  • podpisał akt notarialny na mocy, którego Gmina otrzymała w darowiźnie zabudowaną nieruchomość położoną w Nawrze,
  • wziął udział w zebraniach wiejskich w Kaczku i Bratianie.

W dniu 18.09.2013 Wójt:

  • wraz z pracownikami Urzędu i jednostek podległych uczestniczył w szkoleniu z zakresu kontroli zarządczej,
  • spotkał się z przedstawicielami firm Sika i Prefabet w celu zapoznania się z technologią i kosztami budowy dróg betonowych,
  • spotkał się z przewodniczącym Szkolnego Związku Sportowego p. Wacławem Wasielą w sprawie udziału Gminy w organizacji Wojewódzkiej Inauguracji Szkolnego Roku Sportowego.

W dniu 19.09.2013 Wójt:

  • podpisał wniosek o dofinansowanie złożony przez firmę KAI INFO z Olsztyna, w ramach którego Gmina Nowe Miasto Lubawskie wraz z kilkunastoma innymi jednostkami samorządu terytorialnego ma rozpowszechnić usługi świadczone drogą elektroniczną. W ramach projektu m.in. zorganizowany zostanie punkt potwierdzania profilu zaufanego. Przeprowadzone zostaną również szkolenia pracowników,
  • uczestniczył w zebraniu wiejskim w Lekartach i Skarlinie.

W dniu 22.09.2013 Wójt:

  • reprezentował Gminę podczas Dożynek Gminno-Powiatowych, których gospodarzem było sołectwo Jamielnik.

W dniu 23.09.2013 Wójt:

  • brał udział w zebraniu wiejskim w Nawrze i Mszanowie.

W dniu 24.09.2013 Wójt:

  • uczestniczył w Wojewódzkiej Inauguracji Szkolnego Roku Sportowego,
  • wziął udział w zebraniu wiejskim w Tylicach i Pacółtowie.

Ponadto w zakresie bieżącej działalności Wójt i urzędnicy podejmowali następujące działania:
W okresie od 26 czerwca do 24 września wykonano następujące prace związane z drogami:

  • Na drogi gminne nawieziono tłuczeń w ilości 765 ton, na następujące odcinki: w miejscowości Bagno przy oczyszczalni 85 ton, na drogę Pustki-Chrośle 35 ton, w Bratianie ul. Górna 320 ton, na drogę gminną Bratian – Nawra 45 ton, na drogę w Gwiździnach od kościoła do szkoły 80 ton, na drogę w Bratianie ul. Okrężna 200 ton, na drogę gminną w Gwiździnach 120 ton tłucznia.
  • Oczyszczono rowy gminne w Gwiździnach oraz przy drodze Nowy Dwór Bratiański – Nawra,
  • Naprawiano bruk na drodze Gwiździny – Tylice,
  • Wyprofilowano drogę gminną w Pacółtowie w kierunku właściciela działki nr 126/16,
  • Wyrównano drogi gminne: Gwiździny-Tylice i Bratian – Pustki,
  • Zdemontowano pęknięty przystanek autobusowy w Tylicach oraz wymurowano murek zabezpieczający pobocze,
  • Wykonywano prace porządkowe przy pomniku w Nawrze w celu organizacji uroczystości związanych z rocznicą wybuchu II Wojny Światowej,
  • Przeprowadzono prace porządkowe w okolicy cmentarza w Bratianie, na drodze gminnej w Gwiździnach i na drodze Gryźliny-Jamielnik,
  • Wykoszono pobocza przy drogach: Mszanowo-Bratian, Bratian – Nawra, Bratian – Nowy Dwór Bratiański, Nowy Dwór Bratiański– Nawra, Chrośle– Gryźliny, Nawra– Prengownia, Nawra –Marzęcice, Gryźliny –Jamielnik, Gwiździny –Krzemieniewo, Lekarty -Gryźliny oraz w miejscowościach: Bratian, Kaczek, Bagno, Tylice, Nowy Dwór Bratiański, Pacółtowo, Chrośle, Jamielnik, Mszanowo,
  • Oczyszczono chodniki w Gryźlinach, Skarlinie, Nawrze, Nowym Dworze Bratiańskim,
  • Zamontowano znaki drogowe w Gwiździnach,
  • Usunięto drzewa wzdłuż drogi na cmentarz w Gwiździnach, wycięto zakrzaczenia w Radomnie na przeciw kościoła.

Przeprowadzono zamówienia publiczne do 14 tys. euro na:

  • budowę wiaty edukacyjnej w Skarlinie wraz z wyposażeniem,
  • wykonanie ogrodzenia z siatki w miejscowości Bratian i Lekarty,
  • Modernizację systemu grzewczego w Świetlicy Wiejskiej w Mszanowie z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii,
  • dostawę ubrań specjalnych dla OSP z terenu gminy Nowe Miasto Lubawskie,
  • wykonanie ogrodzenia z siatki w miejscowości Tylice,
  • dostawę laptopa wraz z oprogramowaniem na potrzeby Gminy Nowe Miasto Lub.

Przeprowadzono przetargi nieograniczone na:

  • doradztwo podatkowe, prawne i rachunkowe w zakresie odzyskania podatku od towarów i usług zapłaconego przez Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
  • dzierżawę urządzenia samoczynnie rejestrującego przekroczenie dopuszczalnej prędkości (fotoradar) wraz z wyposażeniem oraz obsługą techniczno-serwisową,
  • dowóz uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów położonych na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie, w latach 2013/2014, 2014/2015 i 2015/2016 poprzez zakup biletów miesięcznych uprawniających do korzystania z usługi,
  • opracowanie dokumentacji technicznej sieci kanalizacji sanitarnej w m. Pacółtowo z włączeniem do sieci kanalizacyjnej Nowego Miasta Lubawskiego, wraz ze Studium Wykonalności i mapą aglomeracji w ramach zadania „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z budową odcinka sieci wodociągowej we wsi Pacółtowo,
  • dowóz uczniów z terenu Gminy Nowe Miasto Lubawskie do Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych w Iławie w roku szkolnym 2013/2014,
  • przeprowadzenie warsztatów z zakresu rozwoju osobistego, indywidualnych konsultacji specjalistycznych oraz świadczenie usług w zakresie pełnienia funkcji asystenta rodziny w ramach projektu: „Od bierności do aktywności",
  • przeprowadzenie kursów podnoszących kwalifikacje zawodowe, warsztatów z zakresu rozwoju osobistego oraz warsztatów edukacyjno-integracyjnych w ramach projektu: „Od bierności do aktywności".

W tym okresie:

  • Gmina otrzymała darowiznę w wysokości 5 000,00 zł z Nadleśnictwa Jamy na koszty związane z zagospodarowaniem terenu wokół pomnika pomordowanych w miejscowości Nawra.
  • Stowarzyszenie Miast, Gmin i Powiatów Dorzecza Drwęcy przekazało informację o przyznaniu dofinansowania w wysokości ok. 1,5 mln Euro na realizację projektu pt.: „Polepszenie warunków bytowania ryb rzeki Drwęcy i jej dopływów" z programu LIFE+, w ramach którego na terenie naszej gminy ma powstać przystań kajakowa na rzece Wel. Finansowy wkład własny członków stowarzyszenia jest na poziomie 2,5%.
  • W dniu 25 lipca 2013 r. Wojewoda Warmińsko-Mazurski przeprowadził w Gminie kontrolę w zakresie inwestycji pn. „Przebudowa drogi gminnej Jamielnik – Gryźliny" zrealizowanej w ramach programu wieloletniego pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój". Kontrola nie wykazała nieprawidłowości.
  • W dniu 9 sierpnia Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie przeprowadził kontrolę oceny realizacji zadań dotyczących obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych. Na podstawie ustaleń kontroli działalność Urzędu Gminy oceniono pozytywnie, pomimo stwierdzonych uchybień nie mających jednak zasadniczego wpływu na kontrolowaną działalność.
  • W dniu 21 sierpnia br. pracownik Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nowym Mieście Lubawskim przeprowadził kontrole sanitarne placów zabaw dla dzieci w miejscowościach: Pacółtowo, Bratian, Radomno, Bagno, Chrośle, Mszanowo. W trakcie kontroli nie stwierdzono zastrzeżeń co do utrzymania stanu porządkowego terenu oraz stanu technicznego wyposażenia w/w placów. Jednakże w celu ograniczenia ryzyka sanitarnego i poprawy bezpieczeństwa dzieci korzystających z piaskownic Sanepid zalecił wymianę piasku w piaskownicach przed sezonem letnim oraz przynajmniej dwa razy w jego trakcie. Ponadto zalecił zakrywanie piaskownic w celu zabezpieczenia przed dostępem m.in. kotów, psów, gołębi.
  • W dniu 28 sierpnia br. pracownik Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nowym Mieście Lubawskim przeprowadził kontrolę sanitarną świetlic: w Bratianie, w Gwiździnach i w Pacółtowie. Sanepid stwierdził naruszenie wymagań higienicznych w utrzymaniu właściwego stanu sanitarno-technicznego pomieszczeń świetlicy w Pacółtowie.
  • W dniu 20.09.2013 r. przeprowadzono kontrolę trwałości projektu dotyczącego remontu biblioteki w Skarlinie. Kontrola nie wykazała nieprawidłowości.
  • Aktualnie trwa kontrola Gminy i jednostek podległych prowadzona przez Regionalną Izbę Rozrachunkową. Kontrolerzy zakończyli już kontrolę doraźną dotyczącą osiągnięcia wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w Gminnym Zespole Oświaty Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie. Stwierdzono prawidłowe naliczenie, sporządzenie sprawozdania i terminowe wypłacenie dodatków.
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Elblągu przeprowadził kontrolę GZO w dniach od 19 do 28 czerwca 2013r. w zakresie: prawidłowości i rzetelności obliczania składek oraz zgłaszania do ubezpieczeń, ustalania uprawnień do świadczeń, prawidłowości i terminowości opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe, wystawiania zaświadczeń. Podczas kontroli stwierdzono drobne uchybienia i zalecono: jednemu nauczycielowi wypłacić wyrównanie za 2 dni urlopu ojcowskiego, dokonać korekty naliczeń w dwóch przypadkach zasiłków macierzyńskich i 2 chorobowych, dokonać korekty naliczeń na fundusz pracy dla osób niepełnozatrudnionych.
  • W dniu 15 maja 2013 r. została przeprowadzona przez pracowników Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Polityki Społecznej w Olsztynie, kontrola problemowa GZO w zakresie przestrzegania zasad i trybu wydatkowania środków Funduszu Pracy przekazanych gminom na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, zgodnie z zawartymi porozumieniami za rok 2012. Dokumentacja oceniona została przez kontrolujących pozytywnie. Z ustaleń kontroli wynikało, że środki Funduszu Pracy na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników wykorzystane zostały zgodnie z przeznaczeniem i wydatkowane we właściwych kwotach.
  • W dniach 10 12 czerwca 2013 r. dwa zespoły kontrolujące z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego przeprowadziły kontrole projektów: "Indywidualizacja procesu kształcenia na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie" i „Akademia Innowacji i Edukacji" Zespoły kontrolujące nie wniosły zastrzeżeń do żadnych z obszarów podlegających kontroli. Nie stwierdzono żadnych uchybień czy nieprawidłowości.
  • W dniu 16.08.2013r. zakończyła się budowa sieci wodociągowej w miejscowości Gwiździny Trasa nr 1 o długości 1.108,5 mb, wartość robót budowlanych 109.976,96 zł całkowita wartość inwestycji 129.000,96 zł.
  • W dniu 24.09.2013r. dokonano odbioru sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bratian II Etap (górny Bratian). Prace odbiorowe przebiegły pomyślnie, podpisano bezusterkowy protokół odbioru.
  • Z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie Gmina otrzymała informację, iż zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 536 na odcinku Iława – Sampława wykonawca nie przewiduje wprowadzenia objazdów. Ruch na przedmiotowej drodze będzie odbywał się wahadłowo z użyciem sygnalizatorów.
  • Gmina otrzymała odpowiedź z Zarządu Dróg Powiatowych dotyczącą realizacji wniosków zgłoszonych na podstawie informacji uzyskanych od radnych i sołtysów:
  • chodnik w Jamielniku przy drodze powiatowej został uprzątnięty dnia 20 czerwca, droga powiatowa nr 1299N na odcinku Jamielnik – Radomno,
  • w miejscu skrzyżowania ze zlikwidowaną linią kolejową została wyremontowana 14 czerwca 2013 r.,
  • w związku z występowaniem otwartego rowu przydrożnego przy drodze powiatowej nr 1333N na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną (do Nawry) w kierunku Nowego Dworu Bratiańskiego nie ma obowiązku ustawiania barier ochronnych. Nie zanotowano w tym miejscu zdarzeń drogowych, w których pojazdy wypadałyby z drogi. Ze względu na usytuowanie wskazanego miejsca poza obszarem zabudowanym oraz wysokim kosztem ustawienia bariery ochronnej (30 000 zł), zostanie przeprowadzona analiza poprawy bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku drogi i w razie konieczności wprowadzone będzie ograniczenie prędkości ruchu pojazdów.
  • Jury Konkursu Tydzień Bibliotek 2013, Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich przyznało III miejsce Bibliotece Publicznej w Jamielniku jako wyraz uznania dla aktywności i kreatywności Biblioteki w upowszechnianiu czytelnictwa, działalności edukacyjno-szkoleniowej.
  • W czerwcu i lipcu 2013r. w ramach projektu systemowego 22 uczestników Klubu Integracji Społecznej wzięło udział w warsztatach z psychologiem, doradcą zawodowym, warsztatach komputerowych oraz kreowania wizerunku i autoprezentacji. 22 osoby biorą udział w kursach (prawo jazdy lub opiekun osób starszych), w miesiącu sierpniu odbyły się warsztaty integracyjno-edukacyjne w Krainie Brata Jana, 10 osób od września 2013r. podjęło 3-miesięczne staże zawodowe finansowane w ramach projektu systemowego.
  • Również w ramach projektu systemowego 15 rodzin z terenu Gminy zostało objętych wsparciem w ramach Programu Aktywności Lokalnej asystentem rodziny oraz psychologiem w miejscu zamieszkania. W miesiącu sierpniu 2013r. odbyły się dla tych rodzin warsztaty edukacji prorodzinnej.
  • W dziale świadczeń rodzinnych od 01.09.2013r. przyjmowane są wnioski o zasiłek rodzinny na nowy okres zasiłkowy. W miesiącu wrześniu 2013r. wnioski można również składać w terenowych punktach obsługi interesanta podczas dyżuru pracowników socjalnych.

 

Share