Informacja o pracy Wójta w okresie 28.11.2013 – 17.12.2013 r.
W okresie międzysesyjnym od 28 listopada do 17 grudnia 2013 r.:
W dniu 28.11.2013 r. Wójt:
- Uczestniczył w obradach III Konwentu Informatyków.
W dniu 4.12.2013 r. Wójt:
- Spotkał się z przedstawicielami firmy ACAN, odzyskującej dla Gminy VAT, w celu omówienia wstępnego raportu.
- Dyrektor Gminnego Centrum Kultury reprezentował Wójta podczas organizowanej przez Wojewódzką Bibliotekę Publiczną w Olsztynie konferencji Regionalnego Programu Rozwoju Bibliotek.
W dniu 5.12.2013 r. Wójt:
- Podpisał wniosek o powiększenie aglomeracji o okolicę ulicy Narutowicza w Nowym Mieście Lubawskim.
- Wziął udział w posiedzeniu Zarządu i Komisji Rewizyjnej Gminnej Spółki Wodnej.
W dniu 6.12.2013 r. Wójt:
- Spotkał się Panem Ryszkowskim – Prezesem Euroconsultingu w sprawie współpracy.
W dniu 10.12.2013 r. Wójt:
- Uczestniczył w podsumowaniu projektu „Od bierności do aktywności" realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
W dniu 11.12.2012 r. Wójt:
- Brał udział w posiedzeniu wspólnym komisji Rady Gminy.
- Spotkał się z właścicielami działek w sprawie nieodpłatnego przejęcia drogi w Pacółtowie (za Domem Dziecka w parowie).
W dniu 12.12.2013 r. Wójt:
- Uczestniczył w Powiatowej Radzie Zatrudnienia.
- Spotkał się z Panią Grażyną Tochman i Prezesem Przedsiębiorstwa Inżynieryjno-Budowlanego PrzemGri w sprawie budowy oczyszczalni ścieków. Omówiono także możliwości pozyskania środków finansowych na realizację tej inwestycji.
- Dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty reprezentowała Wójta podczas uroczystości przekazania międzynarodowego certyfiktu "Zielonej Flagi" Zespołowi Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie.
W dniu 13.12.2013 r. Wójt:
- Uczestniczył w spotkaniu opłatkowym zorganizowanym przez Zarząd Koła Polskiego Związku Niewidomych w Nowym Mieście Lubawskim.
W dniu 14.12.2013 r. Wójt:
- Brał udział w spotkaniu mikołajkowym zorganizowanym przez Koło Gospodyń Wiejskich w Chroślu.
- Sekretarz reprezentowała Wójta na spotkaniu mikołajkowym zorganizowanym przez Panią Sołtys i Radę Sołecką w Bagnie.
W dniu 16.12.2013 r. Wójt:
- Uczestniczył w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej analizującej wydatki inwestycyjne według stanu na 30 września br. oraz realizację zadań własnych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
W dniu 17.12.2013 r. Wójt:
- Brał udział w posiedzeniu Zarządu Miejsko-Gminnego Ochotniczych Straży Pożarnych.
Ponadto w zakresie bieżącej działalności wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:
W okresie od 27.11. do 17.12. br. wykonano następujące prace związane z drogami:
- Wyprofilowano drogę gminną w Nawrze i nawieziono na nią 255 ton tłucznia. Zadanie zostało sfinansowane ze środków Funduszu Sołeckiego.
- Dokonano nawiezienia tłucznia na drogi gminne: Pacółtowo – Gwiździny, Gryźliny – Lekarty, Jamielnik – Studa, Radomno – Gryźliny, Chrośle – Bratian, Chrośle – Pustki, Bratian – Pustki oraz na drogi gminne w miejscowościach: Tylice, Nawra, Pacółtowo, Bratian, Mszanowo, Lekarty, Skarlin - łącznie 2140 ton,
- Zdemontowano nieczynne zbiorniki betonowe na ścieki komunalne w Mszanowie przy ul. Parkowej,
- Zlikwidowano „dzikie" wysypisko śmieci w Jamielniku,
- Naprawiono płoty przeciwśnieżne w Bratianie i Skarlinie, uszkodzone w wyniku wichury,
- Uprzątnięto i pomalowano pomieszczenie kotłowni w Gwiździnach.
Przeprowadzono zamówienia publiczne do 14 tys. euro na:
- Dostawę dwóch przełączników programowalnych,
- Remont pomieszczeń biurowych w Urzędzie Gminy Nowe Miasto Lubawskie.
Przeprowadzono zamówienia publiczne powyżej 14 tys. euro na:
- Naprawę nawierzchni dróg gminnych na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie.
Ponadto:
- Zarząd Dróg Wojewódzkich wyraził wolę wspólnej realizacji budowy chodnika w Tylicach. Deklaracja dotyczy zapewnienia materiału do budowy chodnika w postaci kostki polbruk i krawężników.
- Ministerstwo Finansów przyznało Gminie Nowe Miasto Lubawskie kwotę 31 764 zł ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej. Kwota przeznaczona jest na dofinansowanie kosztów związanych z wypłatą odpraw dla nauczycieli zwalnianych w trybie art. 20 Karty Nauczyciela, a także nauczycieli przechodzących na emeryturę na podstawie art. 88 Karty Nauczyciela.
- Zawarty został akt notarialny na sprzedaż nieruchomości w Radomnie.
- W Gminnym Ośrodku Pomocy Społeczne w Mszanowie została przeprowadzona kontrola z Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie zrealizowania zaleceń pokontrolnych oraz szkoleń BHP. Nakazano poddać 1 pracownicę szkoleniu w dziedzinie bhp dla osób kierujących pracownikami oraz umieścić przy apteczce wykaz pracowników przeszkolonych w udzielaniu pierwszej pomocy.
- Projekt "Życie w zgodzie, bez przemocy" napisany przez pracowników GOPS w Mszanowie złożony w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej dla programu PL14 "Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i przemocy ze względu na płeć" w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014, przeszedł pozytywnie ocenę formalną i został zakwalifikowany do oceny merytorycznej.