Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 27.04 - 25.05.2011

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od 27.04.2011 do 25.05.2011 roku:

  • 27.04.2011 Wójt spotkał się z sołtysami. Podziękował ustępującym sołtysom za dotychczasową pracę. Sołtysom bieżącej kadencji pogratulował wyboru i wręczył telefony służbowe dla polepszenia komunikacji między Urzędem, a sołtysami, co znacznie usprawni zarządzanie Gminą.
  • 28.04.2011 Wójt uczestniczył w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej Związku Gmin Północnego Mazowsza,
  • 29.04.2011 brał udział w Walnym Zgromadzeniu Członków Wojewódzkiego Związku Spółek Wodnych w Toruniu z/s w Chełmnie, podpisał aktu notarialny z Panem Zboińskim w sprawie przejęcia działki pod potrzeby drogi gminnej w Pacółtowie,
  • 03.05.2011 jako gospodarz reprezentował Gminę w Powiatowych Obchodach Dnia Strażaka w Skarlinie. Podczas uroczystości Wiceminister Spraw Wewnętrznych i Administracji w asyście Wójta wręczył Złote Krzyże Zasługi sołtysom Panu Adamowi Szantyrowi i Panu Romanowi Sienkowskiemu. Wójt złożył gratulacje członkom orkiestry dętej w Skarlinie z okazji 35-lecia działalności artystycznej.
  • -04.05.2011 Wójt poparł działania radnej Mirosławy Granicy i zwrócił się do PKP z prośbą o dostępnienie dla podróżnych dworca PKP w Jamielniku,
  • 06.05.2011 Wójt włączył się w akcję sprzątania lasu w Bratianie,
  • 09.05.2011 spotkał się z Dyrektorem Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie w sprawie zmiany negatywnej decyzję dotyczącej uzgodnienia wyjazdu na drogę krajową nr 15 w Łąkach Bratiańskich. Budowa nowej drogi osiedlowej jest niezbędna dla zagospodarowania gminnych działek budowlanych. Uzyskano ustne zapewnienie, iż będzie możliwa zmiana decyzji. Drugą sprawą omawianą podczas spotkania była budowa chodnika z Bratiana do Nowego Miasta Lubawskiego wzdłuż drogi krajowej. Ustalono, iż Gmina wystosuje pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, w którym będzie domagać się zmiany dotychczasowego stanowiska i wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Oddziałem Dyrekcji w Olsztynie, a Gminą Nowe Miasto Lubawskie w sprawie wykonania dokumentacji projektowej na budowę chodnika. Pismo zostało wysłane, oczekujemy na odpowiedź. W tym dniu Wójt spotkał się również z Zastępcą Dyrektora ds. Handlowo-Eksploatacyjnych PKP S.A., w sprawie uzyskania zgody na składowanie zakupionego tłucznia na torowisku PKP oraz przyśpieszenia zawarcia umowy dzierżawy na część torowiska przechodzącego przez drogę gminną w Bratianie. Zawarcie umowy umożliwiłoby Gminie dokonanie naprawy drogi. W trakcie spotkania dokonano następujące ustaleń: wyznaczono termin zawarcia porozumienia dotyczącego składowania tłucznia pomiędzy PKP, Firmą TEAM demontującą torowisko i Gminą. Wójt odebrał do oceny prawnej umowę dzierżawy na część torowiska przechodzącego prze drogę gminną.
  • 10.05.2011 Wójt uczestniczył w spotkaniu Pomorskiej Grupy Consultingowej w sprawie utworzenia grupy zakupowej oraz spotkał się z przedstawicielem firmy TEAM w sprawie tłucznia z torowiska,
  • 11.05.2011 uczestniczył w posiedzeniu Komitetu Organizacyjnego VIII Wojewódzkiego Dnia Pszczelarza oraz w obchodach Dnia Inwalidy organizowanych przez Polski Związek Emerytów i Rencistów. Tego dnia uczestniczył również w spotkaniu Syndyka z byłymi pracownikami firmy Humdrex oraz podjął starania w celu uporządkowania formalności związanych z administrowaniem boiska Orlik i wyposażeniem świetlic w Tylicach, Chroślu i Mszanowie,
  • 13.05. 2011r. Wójt zapoznał się z raportem dotyczącym przeglądu dokumentów Zakładu Usług Komunalnych w Mszanowie za pierwsze 2 miesiące działalności Spółki. Audytor wewnętrzny stwierdziła w nim, iż dokumentacja księgowa prowadzona jest w sposób nieczytelny, nie pozwalający m.in. na prowadzenie rozrachunków z poszczególnymi odbiorcami. W związku z tym odstąpiono od dalszego przeglądu i zasugerowano zaangażowanie biegłego rewidenta, który mógłby wydać wiarygodną i wiążącą opinię.
  • 14.05.2011r. brał udział w Patronalnym Święcie Rolników Świętego Izydora w Lipach,
  • 16.05.2011r. z okazji 90 urodzin spotkał się z Panią Łucją Ługowską oraz uczestniczył w posiedzeniu wspólnym Komisji Rady Gminy, na którym zaprezentowano system budowy przydomowych oczyszczalni ścieków, przedstawiono wniosek o zmianę taryfy za wodę i ścieki. Prezes Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych i Wiceburmistrz przedstawili warunki porozumienia w sprawie odbioru ścieków z Mszanowa. Prezes Zakładu Usług Komunalnych w Mszanowie przedstawił planowane zmiany mające na celu polepszenie kondycji finansowej Spółki.
  • 18.05.2011r. uczestniczył w posiedzeniu Związku Gmin Północnego Mazowsza w Brodnicy oraz w posiedzeniu Kółka Rolniczego w Chroślu, które dotyczyło podsumowania działalności za 2010 rok, perspektyw rozwoju i współpracy Kółka z Gminą.
  • 19.05.2011r. brał udział w Walnym Zgromadzeniu Członków Stowarzyszenia Miast, Gmin i Powiatów Dorzecza Drwęcy, na którym zaprezentowano projekt „Ochrona i walorów przyrodniczych rzeki Drwęcy w kontekście jej wykorzystania turystycznego”. Stowarzyszenie jest beneficjentem projektu.
  • 20.05.2011r. uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Ziemi Nowomiejskiej, które odbyło się w Brzoziu. Tematem obrad było powołanie lokalnej organizacji turystycznej, której zadaniem byłaby promocja turystyczna gmin, wspólny zakup osprzętu do konserwacji sztucznych nawierzchni, zagrożenia związane z opóźnieniem budowy obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego, porozumienie międzygminne w sprawie wyłapywania bezdomnych dzikich zwierząt poprzez czasowe usypianie za pomocą broni Palmera.
  • 21.05.2011 Wójt spotkał się z Panem Rafałem Chudzikowskim w sprawie projektu remontu świetlicy w Nowym Dworze. W tym dniu uczestniczył w Warmińsko-Mazurskich Dniach Rodziny w powiecie nowomiejskim oraz w obchodach 120-leci istnienia Ochotniczej Straży Pożarnej w Biskupcu,
  • 23.05.2011 wspólnie z Panem Markiem Arentowiczem wizytowali gospodarstwa rolników nominowanych do odznaczenia medalem „Zasłużony dla Rolnictwa”. Wybrano 2 najlepszych rolników. Tego samego dnia brał również udział w VIII Powiatowym Happeningu Ekologicznym dla klas I III w Jamielniku.
  • 24.05.2011r. uczestniczył w posiedzeniu komisji przetargowej. W obecności Prezesa ENERGY SOLUTION dokonał otwarcia ofert na dostawę energii elektrycznej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Vattenfall Sales Poland Spółka z o.o. w Gliwicach. Umowa na dostawę energii elektrycznej dla Urzędu Gminy i jednostek podległych będzie obowiązywała od września 2011r. do grudnia 2012 roku. Oszczędności z tego tytułu wyniosą 50.121,zł. brutto. Wcześniej 27 kwietnia rozstrzygnięto przetarg na dostawę energii dla Zakładu Usług Komunalnych, umowa obowiązywać będzie od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 roku, a oszczędności wyniosą 51. 423,zł. brutto.


Share