Gmina

Informacja o pracy Wójta w okresie 26.04 – 30.05 2012

Rozmiar czcionki:

W okresie międzysesyjnym od 26 kwietnia do 30 maja 2012 r.:

W dniu 26.04.2012Wójt:

  • Podpisał akt notarialny w sprawie przejęcia fragmentu drogi w Pacółtowie.
  • Uczestniczył w Walnym Zgromadzeniu Gminnej Spółki Wodnej, podczas którego wybrano nowego prezesa w osobie Pana Jerzego Cichockiego.

W dniu 30.04.2012 Wójt:

  • Brał udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej Związku Gmin Północnego Mazowsza.

W dniu 03.05.2012 Wójt:

  • Z okazji 221 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja Wójt brał udział w uroczystości zorganizowanej w Radomnie przy leśniczówce Ostrów.
  • Uczestniczył w powiatowych obchodach Dnia Strażaka, których gospodarzem była gmina Biskupiec.

W dniu 07-08.05.2012 Wójt:

  • Uczestniczył w kongresie pt.: Jak skutecznie realizować inwestycje jednostek samorządu terytorialnego oraz spółek zależnych.

W dniu 09.05.2012 Wójt:

  • Spotkał się z Panią Katarzyną Kogut z Marathon Oil (firmą zamierzającą poszukiwać na naszym terenie gazu łupkowego) w sprawie podatku od nieruchomości.
  • Uczestniczył w naradzie budowlanej dotyczącej budowy drogi Gryźliny – Jamielnik.
  • Złożył życzenia z okazji 90-tych urodzin mieszkankom Jamielnika i Gryźlin.

W dniu 10-11.05.2012 Wójt:

  • Wspólnie z Przewodniczącym Rady Gminy brali udział w XXVI Zgromadzeniu Ogólnym Związku Gmin Wiejskich RP.

W dniu 14.05.2012 Wójt:

  • Spotkał się z Panem Andrzejem Boberem – pełniącym obowiązki Dyrektora Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie w celu omówienia potrzeb gminy w zakresie przystosowania pomieszczeń budynku pałacu w Mszanowie na potrzeby straży gminnej.

W dniu 15.05.2012 Wójt:

  • Uczestniczył w naradzie oświatowej zorganizowanej przez Marszałka Województwa, podczas której omówione zostały problemy związane z malejącą liczbą uczniów i brakiem środków finansowych na realizację zadań oświatowych.

W dniu 16.05.2012Wójt:

  • Uczestniczył we wspólnych komisjach Rady Gminy.
  • Brał udział w zebraniu Zarządu Kółka Rolniczego w Chroślu, podczas którego przedstawiono sprawozdanie roczne.

W dniu 17.05.2012 Wójt:

  • Spotkał się z Panem Jerzym Cichockim, aby omówić sprawy Gminnej Spółki Wodnej.
  • Spotkał się z Panią Barbarą Zalewską – Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, podczas którego omówione zostały kwestie dotyczące wymiany okien i drzwi oraz naprawy elewacji budynku pałacu w Mszanowie oraz wymagań Konserwatora w zakresie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Stanowisko Konserwatora dotyczące posadowienia wiatraków w odległości 1 km od granic parków podworskich jest niezmienne.

W dniu 18.05.2012 Wójt:

  • Podpisał trzy akty notarialne dotyczące sprzedaży działek w Gwiździnach.
  • Podpisał umowę z wykonawcą pomp ciepła w szkole w Bratianie. Wójt przypomniał, że „Zastosowanie odnawialnych źródeł energii przy kompleksowej modernizacji systemu grzewczego Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie” jest projektem, na który Gmina Nowe Miasto Lubawskie otrzymała dofinansowanie w wysokości 80% z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013.
  • Uczestniczył w posiedzeniu komisji rewizyjnej opiniującej wykonanie budżetu za 2011 rok.
  • Wręczył nagrodę zwycięzcy konkursu na hasło promujące Gminę.

W dniu 20.05.2012:

  • Sekretarz Gminy reprezentowała Wójta podczas obchodów Dnia Seniora w Chroślu.

W dniu 20-24.05.2012 Wójt:

  • Uczestniczył w szkoleniu dotyczącym kontroli zarządczej.

W dniu 25.05.2012 Wójt:

  • Podpisał dwa akty notarialne dotyczące sprzedaży działek w Gwiździnach i Mszanowie.
  • Brał udział w spotkaniu z przedstawicielami Marathon Oil w sprawie podatku od nieruchomości.

W dniu 26.05.2012 Wójt:

  • Spotkał się z mieszkańcami Nawry podczas obchodów Dni Rodziny.

W dniu 27.05.2012 Wójt:

  • Uczestniczył we Mszy Świętej oraz festynie zorganizowanym w Gwiździnach w ramach obchodów Dni Rodziny.
  • Zwycięzcom Gminnych Młodzieżowych Zawodów Sportowo-Pożarniczych, które odbyły się na nowomiejskim stadionie, Wójt wręczył nagrody i medale.  

W dniu 28.05.2012 Wójt:

  • Podpisał akt notarialny dotyczący sprzedaży działki w Gwiździnach.

Ponadto w zakresie bieżącej działalności Wójt i urzędnicy podejmowali następujące działania:

W okresie od 25.04. do 29.05. br. wykonano następujące prace związane z drogami:

  • Wykonano przepust i pogłębiono przydrożny rów przy wjeździe na posesję Pana Smyki w Gwiździnach.
  • Zasypano otoczakiem nierówności na drodze gminnej w Radomnie, nad jeziorem w kierunku Pana Jadanowskiego.
  • Poprawiono estetykę terenu przed budynkiem Urzędu: zamontowano tablicę ogłoszeń, maszty flagowe i dwie nowe latarnie, pomalowano podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz latarnie, zagospodarowano zieleń, pomalowano pasy przejścia dla pieszych.
  • Wycięto zakrzaczenia na drodze gminnej w Jamielniku w kierunku Szeplerzyzny.
  • Na cmentarzu w Gwiździnach ustawiono pojemniki na odpady komunalne.
  • Wykoszono 25 km poboczy dróg gminnych oraz wykoszono place zabaw w Bratianie, Mszanowie i Nawrze.
  • Wyczyszczono 1,1 km płyt przydrożnych wzdłuż drogi z Nowego Dworu do Nawry.
  • Pomalowano pasy przejścia dla pieszych w Gwiździnach przy szkole.
  • Zasypano otoczakiem nierówności na drodze gminnej w Gwiździnach, w kierunku Tylic.
  • Naprawiono ogrodzenie przy wjeździe do szkoły w Bratianie.
  • Nastawiono oprawy dwóch lamp oświetleniowych w Gwiździnach przy kościele.

Przeprowadzono następujące postępowania do 14 000 Euro:

  • Dostawa wyposażenia AGD do świetlic wiejskich położonych w miejscowościach: Lekarty, Nawra, Kaczek i Gryźliny,
  • Wykonanie obsługi geodezyjnej na potrzeby  Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
  • Przebudowa parkingu, wjazdów i chodnika dojścia do Świetlicy Wiejskiej w Chroślu,
  • Dostawa naczyń do świetlic wiejskich położonych w miejscowościach: Nowy Dwór Bratiański, Lekarty, Gryźliny, Pacółtowo i Nawra oraz na potrzeby Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie s/z w Mszanowie",
  • Odławianie oraz opieka nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
  • Rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej w miejscowości Bagno poprzez modernizację boiska sportowego,
  • Zamieszczenie w regionalnej lub lokalnej prasie dwóch ogłoszeń nt. projektu „Zastosowanie odnawialnych źródeł energii przy kompleksowej modernizacji systemu grzewczego Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie.

Przeprowadzono następujące postępowania powyżej 14 000 Euro:

  • Budowa pomp ciepła jako źródła zasilania geotermalnego w ciepło Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie wraz z przebudową wewnętrznej instalacji grzewczej budynków szkoły w ramach projektu zastosowanie odnawialnych źródeł energii przy kompleksowej modernizacji systemu grzewczego Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie.
  • Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym prowadzonym pod nazwą: Budowa pomp ciepła jako źródła zasilania geotermalnego w ciepło Zespołu Szkół im. Rodu Działyńskich w Bratianie wraz z przebudową wewnętrznej instalacji grzewczej budynków szkoły  w ramach projektu:   Zastosowanie odnawialnych źródeł energii przy kompleksowej modernizacji systemu grzewczego  Zespołu Szkół im Rodu Działyńskich w Bratianie.

Wójt poinformował, że, wniosek o dofinansowanie zajęć pozalekcyjnych został zatwierdzony do realizacji. Na 111 złożonych wniosków uzyskał 11 miejsce. Dofinansowanie otrzyma tylko 25 beneficjentów. Wniosek opiewa na kwotę 644 tys. zł (w tym ok. 100 tys. zł. będzie przeznaczone na pomoce edukacyjne (książki, przybory, tablice interaktywne itp.) Realizacja projektu będzie trwała 2 lata, począwszy od września bieżącego roku.

W dniu 27 kwietnia br. Gmina otrzymała informację dotyczącą braku możliwości uzyskania dofinansowania z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na budowę drogi gminnej Nawra-Ustronie ze względu na ograniczoną ilość środków finansowych.

Gmina otrzymała promesę na dofinansowanie usuwania azbestu z terenu gminy Nowe Miasto Lubawskie (około 41 tyś. zł). Po wyłonieniu wykonawcy rozpoczną się prace na terenie Gminy.

Gmina otrzymała z Urzędu Marszałkowskiego odpowiedź na wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy zwrotu ponad 50% dofinansowania uzyskanego na „Zakup samochodu ciężarowego z przyczepą na potrzeby systemu zbiórki i segregacji odpadów komunalnych w Gminie Nowe Miasto Lubawskie”. Niestety argumenty zawarte we wniosku nie zostały uwzględnione, instytucja stoi na stanowisku, że Gmina musi dokonać zwrotu w wysokości 36 181,40 zł co stanowi 59 % otrzymanej dotacji wraz z odsetkami.

Firmy KARO dokonała częściowej naprawy chodnika, który uległ uszkodzeniu podczas układania światłowodu, jednak Gmina nie podpisała protokołu odbioru, ze względu na  niezadowalający efekt prac.

Według stanu na koniec kwietnia br. w Gminie było 677 zarejestrowanych osób bezrobotnych, czyli o 34 osoby mniej niż według stanu na koniec marca br.

Dnia 27 kwietnia br. w drodze przetargu ustnego nieograniczonego sprzedano 1 działkę budowlaną w miejscowości Gwiździny.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał właścicielom działki nr 638/10 w Tylicach usunięcie nieprawidłowości występujących w nieużytkowanym budynku mieszkalnym w terminie do 30.12.br.

Wójt wystąpił do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z wnioskiem  o umożliwienie wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w pomieszczeniach, które mają zostać przygotowane pod działalność Straży Gminnej w Pałacu w Mszanowie. Konserwator nie wyraził zgody na montaż stolarki PCV, zalecił uzyskanie odpowiedniej opinii konserwatorskiej, z której będzie wynikało jakie okna i drzwi powinniśmy wstawić i jak ma wyglądać elewacja. Zleciliśmy wykonanie odpowiedniego dokumentu.

Wójt wystąpił do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zmianę stanowiska dotyczącego  planowanych zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania. Konserwator sprzeciwia się posadowieniu wiatraków w odległości mniejszej niż 1 km od parków podworskich. Niestety odpowiedź jest negatywna. Najprawdopodobniej, aby utrzymać naszą koncepcję będziemy zobowiązani do przedstawienia architekta krajobrazu, co pociągnie za sobą dodatkowe koszty.

Gmina wystąpiła do PKP z wnioskiem o wykonanie tunelu dla pieszych umożliwiającego bezpieczne przejście pod torami w Jamielniku.

Gminy Kurzętnik nadesłała projekt umowy dotacji oraz porozumienia, w którym mimo wcześniejszych ustaleń zaproponowano nam 20% udział w kosztach związanych z rekultywacją składowiska w Lipowcu. Po przetargu wartość projektu spadła z ponad 2 mln na niecały milion. Doszły jednak dodatkowo koszty związane z powołaniem inspektora nadzoru. W związku z tym, Gmina spodziewała się otrzymać z Gminy Kurzętnik propozycję zmniejszenia wkładu, tymczasem zaproponowano nam zwiększenie o ponad 5 tys. zł. Wójt odmówił podpisania porozumienia i utrzymał w mocy propozycję 10% współfinansowania wkładu własnego.

Rozpoczęła została kontrola podatników. Po przesłaniu informacji o wszczęciu kontroli jedna firma zmieniła deklarację podatkową dotyczącą powierzchni związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej z około 80 na ponad 200 m2.
Rozpoczęto kontrole terminowości opróżniania szamb i wywozu odpadów komunalnych. Do właścicieli  nieruchomości wysyłane są wezwania do przedłożenia w Urzędzie umów i dowodów zapłaty potwierdzających wykonanie powyższych czynności. Kontrole w terenie nie przynosiły skutku, gdyż właścicieli posesji podczas kontroli nie można było zastać w domu.

Wójt poinformował, że realizując uchwałę Rady o opłatach za zajęcie pasa ruchu drogowego, od maja rozpoczęto wydawanie decyzji, na mocy, których uzyskano następujący dochód: opłaty za prowadzenie robót w pasie drogowym 1 971 zł, opłaty skarbowe w wysokości 133 zł, opłaty roczne (które będą wpływały co roku) w wysokości 424 zł.

24 maja pracownicy Referatu Inwestycji i Rozwoju uczestniczyli w spotkaniu z przedstawicielem Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie by omówić od strony technicznej wszelkie zmiany jakie zachodzą na etapie budowy kanalizacji sanitarnej w Bratianie. Uzgodnienia są niezbędne do prawidłowego wykonaniu inwestycji oraz rozliczenia finansowego. Złożono wniosek o przesunięcie o 3 miesiące (do końca września) terminu rozliczenia pierwszego etapu inwestycji. W dniu 31 maja odbędzie się spotkanie Rady Budowy: Wójta, Prezesa Wodrolu-Olsztyn i projektanta.

Przeprowadzono postępowanie na usługi schroniska dla zwierząt. Niestety nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym problem bezpańskich zwierząt  będzie rozwiązywany w następujący sposób: odłowione z terenu gminy bezpańskie zwierzęta zostaną umieszczone w kojcach zlokalizowanych na terenie ZUK w Mszanowie. Następnie Gmina będzie poszukiwać nowych właścicieli dla tych zwierząt. W sytuacji, gdy ich adopcja się nie powiedzie, będą umieszczane w schronisku dla zwierząt w Brodnicy.

W dniach od 4 do 11 czerwca br. przeprowadzona zostanie bezpłatna zbiórka zużytego sprzętu RTV, AGD, a także sprzętu biurowego (komputery, drukarki, faksy, telefony itp.) oraz zużytych opon. Elektrośmieci oraz zużyte opony można dostarczać w godzinach od 7.00 do 15.00 do: Kółka Rolniczego: w Gwiździnach, w Chroślu, w Skarline oraz Zakładu Usług Komunalnych w Mszanowie. Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na ulotkach i na stronie internetowej Gminy.

Wójt poinformował, że do tej pory na realizację zadań w ramach funduszu sołeckiego wydano kwotę zaledwie 70 tys. zł, z ogólnej puli 296 tys. zł, co stanowi niecałe 24 % wykonania.

Od 7 maja br. nastąpiła zmiana godzin otwarcia bibliotek; szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Gminy.

17 maja rozpoczęły się warsztaty komputerowe dla osób powyżej 50 lat pn. "O finansach w bibliotece". Bierze w nich udział ponad 20 osób z terenu gminy. Warsztaty odbywają się w 3 bibliotekach: w Gwiździnach, Jamielniku i Radomnie.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mszanowie do 31. maja br. przyjmuje wnioski o pomoc finansową dla rodziców posiadających prawo do świadczenia pielęgnacyjnego. Pomoc w wysokości 100 zł. zostanie przyznana na okres od kwietnia do czerwca br.

Do 20 maja br. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mszanowie przy współpracy z sołtysami  informował o możliwości zorganizowania wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży rolników. Organizatorem kolonii jest Związek Zawodowy Rolników SOLIDARNI. Warunkiem uczestnictwa jest wpłata 200 zł na rzecz Fundacji „Jesteśmy Solidarni” oraz ubezpieczenie w pełnym zakresie w KRUS’ie przynajmniej jednego z rodziców. W wyniku akcji z terenu gminy zgłoszono do organizatorów 28 dzieci, w tym 12 osób  do Przysieka w woj. dolnośląskim oraz 16 osób do Ostródy.

Share